۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۶۹۰۱۴
امام جمعه زنجان:

فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران رشد چشمگیری داشته است

امام جمعه زنجان با بیان این که فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران رشد چشمگیری داشته است، گفت: استقبال از حوزه های خواهران زنجان بسیار بالا است اما امکانات ما متأسفانه محدود بوده و بیشتر از این امکان پذیرش نداریم که همه این محدودیت ها به کمبود و آماده نبودن زیرساخت ها بر می گردد.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در آیین نکوداشت طلاب برتر حوزه های علمیه خواهران زنجان، با اشاره به شرایط استجابت دعا گفت: ما در بسیاری از موارد دعا کرده اما به نتیجه نمی رسیم و شاید بابت آنها گلایه مند هم باشیم؛ اما وقتی به نهج البلاغه رجوع می کنیم خلوص را شرط اصلی استجابت معرفی می کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت درخواست از خداوند بدون در نظر گرفتن دیگران برای اجابت دعا، افزود: باید هنگام دعا با تمام اعضا و جوارح خود از خدا بخواهیم و مسألت کنیم، چرا که بعضی ها با زبان از خدا چیزی می خواهند اما در دلشان به کس دیگری نیز امیدوارند که بتواند کاری برای آنها انجام دهد که با ضرورت اخلاص در تناقض است.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه تصریح کرد: پس خلوص در دعا از محوری ترین شرایط استجابت دعا است که در صورت رعایت آن، دعا در آستانه استجایت قرار می گیرد که همین امر به وفور در تاریخ و روایات مشاهده می شود.

وی در ادامه استفاده از لوازم مادی را لازم ولی ناکافی دانست و اظهار داشت: البته دعا کردن به معنای دست بریدن از لوازم و امکانات مادی نیست، بلکه باید با این دیدگاه به علل مادی هم بنگریم که همه آنها نیز از سوی خداوند است و باید همه این ها را نیز از او خواست.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر حوزه علمیه خواهران زنجان در سال اخیر، تأکید کرد: آمار حوزه های علمیه زنجان در مقوله شرکت در مباحث علمی و جشنواره های استانی و کشوری نسبت به سال های گذته بسیار متفاوت شده و رشد خوب و چشمگیری داشته است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به استقبال بالا از حوزه های علمیه خواهران زنجان، گفت: استقبال از حوزه های خواهران زنجان بسیار بالا است اما امکانات ما متأسفانه محدود بوده و بیشتر از این امکان پذیرش نداریم که همه این محدودیت ها به کمبود و آماده نبودن زیر ساخت ها بر می گردد.

وی در پایان با اشاره به موفقیت های علمی حوزه های خواهران زنجان حتی با نبود امکانات، خاطرنشان کرد: ما در استان با محدودیت های زیادی مواجه هستیم که البته خدا خود شاهد است که تمام تلاش خود را برای حل آنها به کار گرفته ایم؛ اما این تمام بضاعت ما است و با همین امکانات محدود هم می بینیم که شما طلاب خواهر توانسته اید در مدارج علمی و پژوهشی به درجه خوبی از کمال برسید./949/202/ب2

ارسال نظرات