۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۹۲۷۰
امام جمعه میانه:

۹ دی نقطه عطفی در تاریخ ایران است

حجت الاسلام حامدی گفت: حماسه 9 دی فرصتی ارزشمند و نقطه عطفی در تاریخ ایران برای صیانت از ارزشها و باورهای نظام و انقلاب اسلامی ایران بود که با بصیرت مردم شکل گرفت.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه میانه امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه 9 دی در بیت امام جمعه میانه، با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات ۹ دی، اظهار داشت: این روز شاهد حماسه بزرگی بود که تنها با بصیرت و شناخت مردم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۹ دی تنها با بصیرت مردم در دفاع از ارزشها و باورهای اسلامی به وقوع پیوست، گقت: مردم خود به این باور رسیدند که باید فتنه ۸۸ را با حضور خود پایان دهند و آتش این فتنه را خاموش کنند، ۹ دی در حقیقت سالروز بصیرت و آگاهی مردم ایران در برابر توطئه دشمنان است.

امام جمعه میانه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: در جریان فتنه حواص جامعه به چند دسته تقسیم شدند، عده ای ساکتین در برابر فتنه هستند که تا به حال ساکت بوده و به بی بصیرتی و مردودین شهره هستند، گروهی نیز تندرو بودند که صعف در صبر داشتند و عقب افتادگان نیز در ضعف بصیرت غوطه ور بودند.

وی با بیان اینکه گروهی که در خط ولایت بودند و بیانات ولی فقیه را برای خود تکلیف می دانستند به آنچه از دهان ولی فقیه خود شنیدند عمل کردند و این گروه اهل تحمل هستند، ادامه داد: در نهایت امر سران فتنه هستند که حتی فرصت توبه را بر خود حرام کرده اند و تا کنون توبه نکرده اند.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که بیش از گذشته به حرکتها و برنامه های بصیرت افزا نیازمندیم، افزود: حرکتهایی در منطقه ما رخ داد که حتی خواص قدر آن را نمی دانند، امروز به برکت مقاومت و اتحاد نیروهای اسلامی شاهد تحولات بزرگی در منطقه هستیم.

وی فتح حلب را عامل گسستگی یک استراتژی چندین ساله در کنترل بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: ما در سوریه از مرزهای کشورمان با چندین کیلومتر فاصله دفاع کردیم، دفاع از مرزهای کشور نه تنها یک حرکت ارزشمند و استراتژی بزرگ بود بلکه این اقدام دفاع از ایدئولوژی و ارزشهای ناب اسلام است.

مدیر مدارک علمی حوزه های علمیه کشور  فتح حلب را نقطه عطفی برای بصیرت افزایی در میان مردم خواند و افزود: حماسه 9 دی نیز فرصتی ارزشمند و نقطه عطفی در تاریخ ایران برای صیانت از ارزشها و باورهای نظام و انقلاب اسلامی ایران بود که با بصیرت مردم شکل گرفت.

وی با تآکید بر برگزاری حماسه ۹ دی از سوی مردم که خود حماسه ساز این عرصه بودند، خاطرنشان کرد: وظیفه انقلابی ما امروز ایجاب می کند تا نگذاریم غبار فراموشی بر چهره این حماسه با عظمت بنشیند، اگرچه ممکن است عده ای از این جریان دلخور و از یاد آوری آن ناراحت شوند.

امام جمعه میانه گفت: باید با برگزاری برنامه ها و همایشهای مناسب و استفاده از کارشناسان آگاه و متخصص، اساتید و دانشجویان مجرب و فعال، آسیبهای وارده از فتنه و نقش فتنه گران در تحمیل ضررهای متعدد به این کشور و اهمیت بصیرت تبیین شود./203/854/ب1

ارسال نظرات