۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۶۹۳۷۶
عضو شورای عالی بسیج زنان:

علما نسل جوان را نسبت به اهمیت 9 دی در مقابله با فتنه 88 آگاه کنند

عضو شورای عالی بسیج زنان گفت: امروز درباره فتنه‌ها امر برای برخی مشتبه می‌شود بنابراین علما باید نسل جوان و به ویژه قشر دانشگاهی را رها نکرده به آنها آگاهی لازم را بدهند.
9 دی

زهره صدرزاده عضو شورای عالی بسیج زنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت یادآوری و بازخوانی واقعه تاریخی 9 دی، گفت: امروز در تبیین اهمیت 9 دی بزرگترین رسالت متوجه علما و حوزه های علمیه است.

وی افزود: علمای دین و طلاب وارسته ما که در حوزه‌های علمیه مشغول تدریس و تحصیل هستند باید به سمت دانشگاه‌ها رو آورده و آنها را رها نکنند کرسی‌های دانشگاه را گرفته و اجازه ندهند که عوامل نفوذی اذهان جوانان دانشگاهی ما را از افکار التقاطی پر کند.

عضو شورای عالی بسیج زنان در ادامه بیان داشت: علما و طلاب دینی به سمت دانشگاه‌ها رفته و  معارف بلند دینی، سبک زندگی الهی و رابطه معارف دینی با حکومت اسلامی را برای جوانان تبیین کنند.

صدرزاده با اشاره به اینکه باید جوانان بدانند که اگر دین خدا را یاری کنند خداوند آنها را در دنیا و آخرت یاری خواهد کرد، اظهار داشت: همیشه پیشگری بر درمان مقدم است، امروز درباره فتنه‌ها امر برای برخی مشتبه می‌شود که معنای آن چیست، بنابراین رسالت بزرگی بر دوش علمای است که نسل جوان و به ویژه قشر دانشگاهی را رها نکرده به آنها آگاهی لازم را بدهند.

وی درباره فتنه عنوان کرد: فتنه لایه پنهانی از حلمه‌های ناجوانمردانه افکار التقاطی است که در آن امر بر مردم مشتبه شده و نمی‌توانند حق و باطل را از یکدیگر تمیز دهند علت هم عدم آگاهی و بصیرت است.

عضو شورای عالی بسیج زنان افزود: با گذر زمان کسانی که آگاهی و بصیرت دارند باید برای نسل جدید آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی کنند.

صدرزاده درباره ارزش و اهمیت علم، آگاهی و بصیرت‌افزایی، بیان داشت: فضیلت عالم بر عابد 70 درجه است هر کدام از این درجات برابر 70 سال تاخت یک اسب تندرو است، چرا که انسان عالم مسائل روز از جمله فتنه را شناخته و به مردم آگاهی می‌دهد و مانع ایجاد خطر در جامعه می‌شود اما عابد ناآگاه بدون علم از فتنه پیروی و از عوامل فتنه می‌شود./807/302/ب3

ارسال نظرات