۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۹۴۹۶
به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین ثمری در شهریار برگزار شد

در ادامه سلسله نشست‌های ستارگان محراب، بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد جعفر ثمری، به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در مصلای امام خمینی(ره) شهریار برگزار شد.
ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های ستارگان محراب با محوریت بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد جعفر ثمری امام جمعه شهریار و شهرستان‌های اطراف، شامگاه شنبه 4 دی 95 در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، حجت الاسلام علی ثمری فرزند حاج شیخ محمد جعفر ثمری، حجت الاسلام موسی سالمی امام جمعه شهرستان شهریار، حجت الاسلام  مروج امام جمعه شهر جدید اندیشه، ناجی فرماندار و مسؤولین انتظامی شهریار و حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) در جمع مردم این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، حجت الاسلام موسی سالمیU امام جمعه شهرستان شهریار بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد جعفر ثمری، م<سس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهریار بوده است که بیش از 600 طلبه و استاد در این مرکز مشغول به تحصیل علوم حوزوی و درس و بحث بوده‌اند که تمامی اینها به همت حاج شیخ محمد جعفر ثمری، حاج شیخ علی قرنی وحاج شیخ حسین قرنی است.

وی در ادامه افزود: ان‌شاءالله در آینده مراسم بزرگداشتی برای علمای بزرگوار دیگر این شهرستان نظیر حجت الاسلام والمسلمین حضرتی پور و حجت الاسلام والمسلمین صالحی که از مفاخر ائمه جماعات این شهرستان هستند در همان مساجدی که خودشان اقامت داشتند تجلیل به عمل آید.

امام جمعه شهرستان شهریار ابراز داشت: دو گروه نزد خداوند متعال مقام والایی دارند، یکی از آنها مومنین و دیگری اهل علم هستند؛ مقامی که عالمان نزد خداوند دارند با هیچ مقامی قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه گفت: خداوند عزوجل می‌فرماید تشکر از بندگان من، تشکر از من و دلجویی از مصیبت زدگان من، دلجویی از من است؛ لذا ما باید قدر این عزیزان و منزلت آنها را بدانیم که چشم ما را به روی حقایق و تشخیص راه باز کردند و راه را به ما نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی بیان داشت: در روایت داریم که قلم علما فضیلتش از خون شهدا بیشتر است؛ چون اگر این عالم نبود، آن شهید راه را پیدا نمی‌کرد و بصیرتی در مقام شهادت خود نداشت؛ لذا بیداری و هوشیاری علما سبب گشته و آنها را به حرکت در آورده، علما هستند که حرام و حلال را برای مردم تبیین می‌کنند، به همین دلیل زحمات آنها خیلی بیشتر از آن است که بتوان آن را در یک جلسه بزرگداشت جای داد.

در پایان بخش اول این مراسم سالمی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم مقام شامخ این بزرگواران را ارج بنهیم و ادامه دهنده راه این زحمت کشان اسلام و انقلاب باشیم تا شاید گوشه‌ای از زحمات آنها را جبران کنیم.

در بخش دوم این مراسم حجت الاسلام علی ثمری فرزند حاج شیخ محمد جعفر ثمری، در بیان فضایل و خصوصیات ایشان بیان داشت: حاج شیخ محمد جعفر ثمری عمری را در خدمت آرمان‌های علوی، حسینی و فاطمی نفس زده بود و تمام عشق و امیدش به ثمر نشستن انقلاب و آرمان‌های امام راحل در دوران قبل از انقلاب و همچنین در دوران 8 سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام ثمری ابراز داشت: با توجه به آیات سوره احزاب که خداوند می‌فرماید، این ویژگی و خصوصیت مردان الهی است که در راه خدا از جان و مال جهاد می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: وظیفه و تکلیفی بر ما در این دوران است که آرمان‌های انسان‌های خدوم و منشأ خیرات را گرامی بداریم و ما نیز از مال و جان خود برای حفظ این آرمان‌ها دریغ نکنیم.

حجت الاسلام ثمری ابراز داشت: این بزرگواران با لبیک گفتن به حضرت حق در عالم زر که پیمانی به بلندای آرمان‌های انسانی‌شان بستند، توانستند به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند تا ما امروز به نیکی از امثال آنها یاد کرده و نام‌شان را بریم؛ این بزرگواران مانند ستارگان درخشانی بودند که در سنگر محراب و منبر خوش درخشیدند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه امام صادق(ع) که امروز از افتخارات استان تهران است، سنگ بنایش توسط حاج شیخ محمد جعفر ثمری بنا نهاده شده که مرکز درس و بحث طلاب و اساتید گرامی است.

حجت الاسلام ثمری ابراز داشت: همچنین مراکز عام‌المنفعه نظیر بیمارستان و دانشگاه در شناسنامه این عالم مجاهد و عامل ثبت و ضبط شده است.

وی در ادامه گفت: انسان موجودی مکلف، موظف و مسئول است؛ ما نیز به عنوان انسان موظف و مسئولیم که از زحمات این بزرگواران قدردانی کنیم و از آرمان‌های شهدا و دستاوردهای انقلاب حراست کنیم.

حجت الاسلام ثمری اظهار داشت: همه ما از جمله سلسله روحانیت شیعه، ائمه جماعات، خطیبان، سخنرانان و همچنین مردم عادی هر یک وظیفه‌ای عظیم در جهت اطاعت از منویات امام(ره) و لبیک گویی به امام خامنه‌ای داریم.

ثمری در پایان ابراز داشت: حاج شیخ محمد جعفر ثمری در 8 سال دفاع مقدس افتخار می‌کرد که هدایای مردم را برای رزمندگان می‌برد و پسرش را در جبهه‌های جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

در پایان این مراسم و پس از سخنرانی حجت الاسلام ثمری، حاج مرتضی طاهری، به مداحی در وصف اهل بیت(ع) پرداخت و در آخر مراسم از یادمان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد جعفر ثمری توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رونمایی شد./966/201/ب2

ارسال نظرات