۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۹۶۲۶

4 سال حبس برای عامل توهین به قرآن در مراکش

دادگاهی در شهر «کازابلانکا»ی مراکش، یک زن جادوگر را به اتهام هتک حرمت قرآن در تعدادی از مساجد این شهر به ۴ سال حبس محکوم کرد.
قرآن


به گزارش خبرگزاری رسا، یک دادگاه بدوی در شهر کازابلانکا، یکی از بانوان مراکشی را به اتهام توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در تعدادی از مساجد محله «لیساسفه» این شهر، به ۴ سال حبس و پرداخت ۵۰۰ درهم مراکشی محکوم کرد.

این بانوی مراکشی که حدودا ۴۰ ساله است، از سوی تیم پلیس قضایی در محله لیساسفه واقع در منطقه امنیتی «الحی الحسنی» کازابلانکا و در حالی که مشغول هتک حرمت قرآن کریم در مسجد «أبی شعیب الدکالی» این محله بود، دستگیر شد.

به نوشته ایکنا، این هتاک مراکشی پیش از این به نسخه‌های قرآن کریم در مساجد «قدس»، «صفا»، «فلاح»، «قضبة‌ الامین» و «الخزامی» محله «لیساسفه» کازابلانکا نیز توهین کرده بود که این اقدام با خشم و عصبانیت ساکنان این محله مواجه شد.

اداره کل امنیتي ملی شهر مراکش اعلام کرد: اداره امنیت کازابلانکا پس از بررسی این هتک‌حرمت‌ها که در تعدادی از مساجد محله «لیساسفه» در منطقه امنیتی «الحی الحسنی» رخ داد، با هماهنگی متولیان این مراکز عبادی، تحقیقات امنیتی فشرده‌ای در این زمینه انجام داد و در نهایت متهم را به هنگام توهین به ساحت مقدس قرآن در یکی از مساجد این محله بازداشت کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات