۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۴۷۱
آیت الله مجتهد شبستری:

عده ای با وجود بدعهدی آمریکا هنوز به آن تمایل دارند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه متأسفانه در داخل کسانی هستند که دل به آمریکا داده اند، گفت: هر چند در برجام این عده نتیجه اعتماد و دل بستن به آمریکا را دیدند ولی باز هم به آمریکا تمایل دارند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش پیشگامان بصیرت در دانشگاه تبریز، ۹ دی را سالروز تجلی بصیرت و میثاق ملت با ولایت دانست و اظهار داشت: بصیرت بینش قلبی انسان است.

وی با اشاره به دامنه گسترده بصیرت، گفت: بصیرت شامل بصیرت در دین و سیاست و در مسائل اجتماعی و اقتصادی است، دشمن شناسی خود مستلزم بصیرت است و اگر ۹ دی را رو ز بصیرت خوانده اند به خاطر آن است که مردم با دشمن شناسی و هدف آن فتنه ۸۸ را خنثی کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سال ۸۸ شاهد حوادثی بودیم که زحمات انقلابیون به سمت پایمال شدن می رفت، تصریح کرد: دشمن از سالهای پیش به دنبال از میان بردن انقلاب بودند و کلیدواژه‌‌ای با اصطلاح نافرمانی مدنی را نیز طرح کردند، استکبار جهانی جریانی که از سالهای پیش طراحی شده بود را در طول فتنه پیاده می‌کرد.

وی با اشاره به ادعای تقلب در سال ۸۸ به دنبال براندازی انقلاب بودند، ابراز داشت: در طول فتنه فریب خوردگان از راه قانونی وارد نشدند و کشور را چند ماه به آشوب کشاندند، در طول فتنه کسانی بودند که با شعارهایی چون نه غزه نه لبنان و پاره کردن تصاویر امام و رهبر و در نهایت در روز عاشورا با سوت و کف، پرچم امام حسین را آتش زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نهایت کاسه صبر ملت ایران به سر آمد و در سالروز بصیرت مهر پایان به این آشوبها زدند، خاطرنشان کرد: در هشت دی مردم تبریز و در ۹ دی ملت بزرگ ایران حماسه‌‌ای خلق کردند و فتنه سبز کاغذی دشمن را از بین رفت.

وی فتنه ۸۸ را بعد از جنگ تحمیلی خطرناکترین توطئه دشمن برای براندازی نظام عنوان و تصریح کرد: سعه صدر رهبری در کنار مدیریت هوشمندان ایشان بود که این فتنه را عقیم گذاشت، اما آنچه لازم است بدانیم آن است که استکبار دست از شیطنت نخواهد کشید و همه به دنبال توطئه است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه در داخل کسانی هستند که دل به آمریکا داده اند، خاطرنشان کرد: هر چند در برجام این عده نتیجه اعتماد و دل بستن به آمریکا را دیدند ولی باز هم به آمریکا تمایل دارند، این‌ عده باید با مشاهده بدعهدی آمریکا در برجام به خود می آمدند.

وی بصیرت را نیاز روز افزون نظام اسلامی دانست و گفت: در کنار بصیرت باید نسبت به نقشه های شوم دشمن غافل نشویم و آماده باشیم، رهبر انقلاب در درس خارج فقه موضوع قدرت ملی را طرح کردند و با قدرت ملی است که مسایل و مشکلات ما حل می‌‌شود؛ مشکلات ما در ژنو و لوزان و امثال آن حل نمی‌‌شود مشکلات ما در داخل کشور حل خواهد شد./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات