۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۰۵۹۷
استاد حوزه علمیه:

مسأله بصیرت در جامعه اسلامی امری مهم و حیاتی است

حجت الاسلام هاشمی مسأله گفت: بصیرت در جامعه اسلامی یک امر مهم و حیاتی است و همه مردم باید سطح آگاهی خود را بالا ببرند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.
بصیرت

حجت الاسلام مرتضی هاشمی، استاد حوزه علمه آیت الله آخوند(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، در رابطه با حماسه نهم دی ماه، تصریح کرد: دشمن روی این پروژه بیست سال کار کرده بود تا بتواند به ایران اسلامی ضربه بزند.

وی در ادامه افزود: توصیه های به جا و به موقع رهبری سبب بیداری مردم ایران شد که در یک حرکت عظیم و الهی این فتنه دشمنان که گردانندگان آن داخلی ها بودند را چه عمدی و چه از روی جهل، از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) با توجه به بُعد اخلاقی فتنه، تصریح کرد: فتنه موجب سقوط افراد در جهل خود می شود و البته که با بداخلاقی و شیطنت در فتنه خواستند هدف دشمنان انقلاب را پیش ببرند.

وی ابراز داشت: بُعد سیاسی این جریان این بود که مردم ایران با قدم های مستحکم خود در راه پیشرفت ایران اسلامی قدم بگذارند و دنبال مسائل پیش پا افتاده و صدای عوامل دشمن نروند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: اگر عده ای از مردم پشتیبان فتنه گران نبودند آنها نمی توانستند اینگونه سوء استفاده کنند و سبب بی احترامی به عاشورا و اصل نظام و اسلام شوند.

وی با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب در این حماسه، افزود: امام صادق(ع) می فرماید کسی که آگاه به زمان باشد اشتباهات به او حمله نمی کند و رهبر معظم انقلاب با آگاهی به تمامی ابعاد جامعه کشور اسلامی ایران را هدایت کردند.

استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله بصیرت در جامعه اسلامی  یک امر مهم و حیاتی است و همه مردم باید سطح آگاهی خود را بالا ببرند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.

وی در پایان در راستای وظیفه طلاب و حوزه های علمیه در روز نهم دی ماه، گفت: طلاب و حوزه های علمیه باید به دنبال اوامر رهبری به رسالت بزرگ خود که همان آگاه کردن جامعه است بپردازند./979/303/ب2

ارسال نظرات