۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۵۰۴
استاد دانشگاه:

بی برنامگی و سلیقه ای کار کردن از بزرگ‌‌ترین موانع وحدت است

استاد دانشگاه، بی برنامگی و سلیقه ای عمل کردن برخی از مسؤولان را عامل مهم خدشه دار شدن وحدت دانست و گفت: بی تردید لازمه داشتن کشوری آباد و برخورداری از استقلال و بدور از هیاهوی همگرایی و یکپارچگی، وجود نیروهای دلسوز و کارکشته نظام است که می تواند تاثیر سازنده ای در قدرت و استحکام درونی کشور داشته باشد.
حجت الاسلام درویشی

حجت الاسلام جلیل درویشی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به الزامات وحدت و موانع آن، گفت: از جمله بایدهای دین مبین اسلام وحدت و یکپارچگی است و در طول تاریخ، ادیان دینی نسبت به این امر تاکید زیادی کردند که مسلمانان در کنار هم و با هم باشند.

وی در ادامه افزود: طبق دستورات دین مبین اسلام وحدت باید سرلوحه مسلمانان قرار گیرد و مدیران و مسؤولان باید با همدیگر هم اتحاد باشند تا دشمنان نتوانند خدشه ای را به اصل نظام وارد کنند و بی تردید استفاده اش را کسانی می برند که از طروق مختلف سعی بر تاختن بر اصل نظام و مملکت دارند و مهیای بر هم زدن وحدت بین مسؤولان هستند.

مدرس دانشگاه، اختلاف سلائق سیاسی و اقتصادی بعضی از مسؤولان را بزرگترین موانع وحدت در بین مسؤولان برای داشتن کشوری سالم و مستقل و توانمند عنوان کرد و افزود: متاسفانه باید گفت هر کسی که در قدرتی قرار می گیرد، قانون مدون و جامعی ندارند که طبق آن پیش برود، بلکه بر اساس سلیقه خود کار می کنند و امروز همه مسؤولان باید مطالبات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهند.

وی مهمترین بخش موانع وحدت، اختلاف سلیقه ای کار کردن بعضی از مسؤولان در مسائل سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: اگر تمامی مدیران در گردنه قانون و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب گام بردارند،کشوری توانمند و پرصلابت خواهیم داشت و می توان به راحتی اختلاف سلایق را برطرف کرد و کار اگر برای رضای خدا بود اختلافی پدید نخواهد آمد که منجر به شکستن حریم وحدت در جامعه شود، از این رو مسؤولان باید از سد و موانع وحدت عبور کنند. 

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه اتحاد میان مسلمانان مایه قدرت و شوکت آنان و ضعف دشمنان می شود ابراز داشت: وحدت و انسجام اسلامی خاری بر چشم مستکبران جهان است و بدون مانع نخواهد بود و واکنش و عکس العمل سخت آنان را همراه با برنامه ریزی دقیق و طولانی برای ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمین و کمرنگ ساختن ارزش های اسلامی که جانمایۀ این اتحاد است، به همراه خواهد داشت.

مدرس دانشگاه، شناخت این موانع و شناساندن آن به امت اسلام و تلاش در جهت رفع آن از سوی عالمان و اندیشمندان مسلمان را امری ضرورری دانست و تصریح کرد: بی توجهی به این امر مهم که از توجهات ویژه ائمه بوده خسارت عظیمی بر پیکرۀ امت اسلام وارد خواهد ساخت.

وی همچنین بر لزوم همگرایی و وحدت نیروهای دلسوز و ارزشی در جامعه اسلام تاکید کرد و افزود: بی تردید لازمه داشتن کشوری آباد و برخورداری از استقلال و بدور از هیاهوی همگرایی و یکپارچگی، وجود نیروهای دلسوز و کارکشته نظام است که می تواند تاثیر سازنده ای در قدرت و استحکام درونی کشور داشته باشد.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه نیروهای انسانی که مدعی دلسوزی به نظام هستند باید در مقابل دشمنان وحدت رویه را حفظ کنند و همیشه با هم درگیر، اختلاف و در نزاع نباشند افزود: امروز دشمن وحدت جامعه را هدف هجمه های خود قرار داده است، کشوری که با خون هزاران شهید آبیاری شده باید به چه کسی اعتماد کند و دل خوش به چه افرادی در این مملکت اسلامی باشد، نیروهای ارزشی هر کدامشان برگی از صفحات تاریخ و عضو نظام هستند یقینا باید الگوی دیگران و آیندگان و با حفظ وحدت گرایی و همگرایی بیشتر مراقب توطئه های دشمنان باشند تا در مقابل هجمه ها و زمانهای حساس بتوانند لرزه بر پیکره دشمن وارد کنند.

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر دستان و افکار نیروهای انقلابی متحد و یکسو باشند و موانع اتحاد را برطرف کنند و زمینه های همگرایی را تقویت و توسعه دهند، بی شک پوزه دشمن به خاک مالیده و از اهداف شومی که در سر پرورانده ناامید و مایوس می شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت دربخش های مختلف، کشور برای رشد و شکوفایی و نائل شدن و پیشرفت های خیره کننده در عرصه های گوناگون اظهار داشت: یکی از عناصر اصلی برای دور کردن دستان پلید دشمن و عوامل وابسته به آنها، اتحاد و همسویی و همگرایی نیروهای انقلابی است و از اساسی ترین مولفه های تضعیف و تخریب استحکام درونی کشور از دیگاه دشمنان، اتحاد امت اسلامی و اختلاف بین مسؤولان ارشد نظام در درون کشور است که می تواند استحکام درونی نظام را خدشه دار کند و قدرت ملی جمهوری اسلامی را کاهش دهد./302/851/ب1

ارسال نظرات