۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۱۵۶۶
زاکانی در قم:

90 درصد تسهیلات بانکی در اختیار 5 درصد جامعه است/ چرا حصاری آهنین دور برادر رییس جمهور وجود دارد

نماینده سابق مجلس با بیان این که نباید اجازه داد مردم هزینه بدهند و یک عده یقه سفید آش را با جایش ببرند، گفت: کسانی هم که بردند باید از آن ها پس گرفته شود، باید بصیرت افزایی کرد؛ ملت ما شایسته این نیست که بیایند بنشینند و حرف تکراری بزنند باید به ملت پاسخ دهند و بگویند چه اتفاقاتی افتاده است.
علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در نشستی بصیرتی که هزمان با دهه بصیرت در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی انقلابی جهانی بوده و بنا است که مقدمات ظهور را فراهم کند، گفت: مسؤولان در کشور دو دسته هستند.

وی افزود: یک دسته از مسؤولان پایبند به انقلاب و انقلابی گری هستند و دسته دیگری کسانی به شمار می روند که دچار یک خستگی شده اند، در نوع نگاه و نوع عمل مسؤولان انقلابی و مسؤولان خوشبینان خسته تفاوت های جدی دارند.

رییس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم با بیان این که رهبر معظم انقلاب بیش از یک سال است که همگان را بر لزوم توجه به انقلابی بودن و حضور در صحنه تأکید می کنند، اظهار داشت: انقلابی و  در صحنه بودن خلق ظرفیت می کند که این ظرفیت یا یک تهدید بزرگ انقلاب اسلامی را تهدید می کند و با این که این ظرفیت به کار گرفته می شود و ظرفیت خلق فرصتی بزرگ برای انقلاب دارد و مسیر تکامل انقلاب را تسریع کند.

وی ادامه داد: چه ما تهدید بیینیم و چه نگاه فرصتی داشته باشیم که بنده اعتقاد به نگاه فرصتی دارم ودر این نگاه حتما تهدیدات گام نخست از سر راه انقلاب برداشته خواهد شد، خلق این ظرفیت در کشور با وجود مسؤولان خسته عملا آن را از بین خواهد برد، اگر مسؤولان انقلابی در میدان باشند و مردم به آن ها توجه کرده ، الگو بگیرند و در میدان باشند این ظرفیت می تواند به بهترین نحو انقلاب اسلامی را کمک کند.

زاکانی با بیان این که نگاه مسؤولان انقلابی به خداوند متعال و ائمه طاهرین(ع) است و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب را مقتدا قرار داده اند، ابراز داشت: نگاه این گروه درباره اعتقاد به خدا و اهل بیت(ع) باگروه دوم متفاوت است.

وی عنوان کرد: گروه نخست به وعده های الهی ایمان و باور دارند اما گروه دوم مسؤولان به خدا اعتماد ندارند بلکه می روند به دشمنان خدا اعتماد کرده و به کدخدا اعتماد می کنند، دسته ای از مسؤولان هستند که سنت های الهی را باور دارند و ایمان دارند که اگر دین خدا را یاری کردند خداوند هم کمک می کند اما دسته دوم به این مسأله اعتقاد ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مسؤولان انقلابی اسلام را باور دارند و آن را مافوق هر چیزی می بییند اما مسؤولان خسته به یک اسلام حداقلی بسنده می کنند و دنبال این نیستند که اسلام را در زندگی فردی و اجتماعی توأمان جلوه گر کنند، مسؤولان انقلابی عنایت خاص امام زمان(عج) به کشور ایران و هدایت های این کشور توسط نائب ایشان را باور دارند  اما مسؤولان خسته این مسأله را باور ندارند و احساسشان این است که رهبری معظم انقلاب فقط توصیه می فرمایند که اگر علاقه نداشته باشند انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد: البته در بزنگاه های اساسی این افراد بلد هستند چگونه از رهبری معظم انقلاب به عنوان آبرومند نظام اسلامی و عمود خیمه هزینه کنند همانند جریان برجام که هرچه رهبر معظم انقلاب تذکر دادند و مطالبی فرمودند دقت نکردند، این افراد در مجلس به ما می گفتند که همه کارهای ما تنظیم است و شما دخالت نکنید، ما می پرسیدیم چرا نباید نظارت داشته باشیم می گفتند که ما تمام کارها را با رهبر معظم انقلاب چک کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان این که این افراد مدعی بودند که اگر نمایندگان نظارت داشته باشند دخالت در کار رهبری و جسارت است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من کلیات را بیان کردم و جزئیات را خودشان انجام دادند اما این ها چیزی که هزینه می کردند این بود که رهبری تا جزئیات را دخالت می کنند و این یک خلاف گویی آشکار بود.

وی افزود: ابتدای سال سفری به لبنان خدمت برادران حزب الله و بعد هم سوریه رفتیم، در جریان سفر به لبنان خدمت سید حسن نصرالله رسیدیم، یکی از نمایندگان از او سؤال کرد که چرا شما اینقدر موفق بوده و اثرگذار هستید، ایشان در جواب گفت این مسأله به دلیل ولایت پذیری ما است، سید حسن نصرالله بیش از 5 ساعت برای ما توضیح داد که بیشتر این ساعات ناظر به کمالات رهبر معظم انقلاب بود و گفت رهبر انقلاب نائب امام زمان(عج) هستند که شوخی نیست.

مسؤول خسته و غیر انقلابی کارش هزینه تراشی است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که مسؤول انقلابی رهبری را نائب امام زمان(عج) می داند و جایگاه و مقام رهبری را پاس می دارد، اظهار داشت: مسؤول خسته و غیر انقلابی فقط بلد است هزینه بتراشد و کار درست کند و هر جا نیاز داشته باشد هزینه می کند.

وی ادامه داد: مسؤول انقلابی خود را خادم و نوکر مردم و مردم را بی مثل و مانند می داند چون امام و رهبری فرمودند خادم مردم هستیم که مردم در اوج سختی ها به سر می برند اما پای اسلام و انقلاب ایستاده اند اما مسؤول خسته مردم را مزاحم می داند و اگر صحبت از مردم سالاری دینی می شود او به دموکراسی بسنده می کند بدین معنا که مردم فقط حق دارند رأی بدهند و این حق رأی دادن زمانی مطلوب است که به آن ها رأی بدهند، اگر به دیگران رأی بدهند شروع به تحقیر و فحش دادن می کنند، وقتی هم مردم دچار مشکل هستند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

زاکانی با بیان این که مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند اما آقایان به صورت اشرافی و پر هزینه زندگی و اداره می کنند، ابراز داشت: بنا است که کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح دهیم نه این که کوخ نشینان را عقیم کنیم که چون در گور می خوابند و پول و امکانات ندارند حق حیات هم نباید داشته باشند.

وی عنوان کرد: خستگی به تاریخ و انقلابی بودن به نسل اول، دوم و سوم نیست، چه بسیار کسانی که نسل اول انقلاب نیستند اما امروز همه جانشان را کف دست گذاشتند و تلاش برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی می کنند، هستند کسانی که جزو نسل اول انقلاب به شمار می روند و خسته و وامانده علاقه دارند ملت به خاطر آن ها بایستد و ملت به خاطر آن ها دچار عقب گرد شود چون آن ها حال ندارند حرکت کنند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: وقتی ادبیات حضرت امام برای مسؤولان خسته ذکر می شود می گویند آن دوران گذشته و با احساس نمی شود جامعه را اداره کرد یعنی انقلابی گری را معادل احساسی بودن، سطحی بودن و نشناختن جهان می دانند، خسته شدگان از راه انقلاب برایشان مهم نیست که مردم در چه شرایطی هستند.

اظهارات تلویزیونی رییس جمهور حرف های تکراری گذشته بود

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور با مردم از تلویزیون اضافه کرد: بنده بخشی از سخنان رییس جمهور را شنیدم و در روزنامه ها هم بخشی را مطالعه کردم و واقعا متحیر شدم که پس از 3 سال حرف های گذشته تکرار شده و واقعیت ها ذکر نشود و انسان بتواند حرف های تکراری خسته کننده را به مردم بگوید و بعد بنا را بگذارد که می خواهیم با مردم رو راست باشم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که مردم سالاری دینی این نیست که فقط حق مشارکت را در صورتی که مردم به ما رأی بدهند قبول داشته باشیم، گفت: سال 78 رهبر معظم انقلاب بعد از حادثه کوی دانشگاه همه گروه ها را خواستند و فرمودند که بروید بر اساس اسلام، انقلاب اسلامی، امام و ولایت فقیه دور هم جمع شوید و دفاع از اسلام  و انقلاب اسلامی را سرلوحه قول و عمل قرار داده و جبهه دفاع از انقلاب تشکیل دهید.

وی افزود: افرادی که خواسته شده بودند از همه جناح ها از جمله اصلاح طلب و اصولگرا بودند، هم آقای کروبی و هم حضرت آیت الله مهدوی دعوت شد، هم بهزاد نبوی مجاهدین انقلاب و هم آقای فدایی ایثارگران دعوت شدند و همه از جمله جامعه روحانیت و مجمع روحانیت را دعوت کردند و آن فرمایش را داشتند.

زاکانی با بیان این که بخشی از جمع متعهد شدند که این فرمایش حضرت آقا را عملی کنند، اظهار داشت: چهارگروه با یکدیگر پیمان بسته که با افراد جلساتی داشته باشند، سه نوبت با اقای کروبی جلسه داشتند و آقای کروبی در نهایت گفت که همه حرف های شما را قبول دارم اما رفیقان من نمی گذارند که این کار را انجام دهم.

هاشمی معتقد است هر کسی که به او علاقه داریم از صندوق بیرون بیاید

وی ادامه داد: این افراد جلسه ای با آقای هاشمی رفسنجانی گذاشتند، آقای رفسنجانی بیان کرد که دلم برای شماها می سوزد، آقای هاشمی گفته بود که من فرقی با مقام معظم رهبری در انتخابات دارم، من معتقدم در انتخابات مشارکت پایین باشد اما آن کسی را که علاقه داریم از صندوق رأی در بیاید، رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا جایی که ممکن است مشارکت بالا رود و مردم هر کس را انتخاب کردند ما با او کار می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان این که نگاه انقلابی می گوید که مردم صاحب انقلاب اسلامی و کشور هستند، ابراز داشت: رهبری فرمودند حتی اگر من را هم قبول ندارید پای صندوق های رأی بیاید یعنی اینقدر آزادمنشی و اعتماد به مردم وجود دارد، در مردم سالاری دینی باید کشور در دستان مردم باشد نه این که در دستان یک مشت اشرافی باشد.

وی عنوان کرد: اتفاقی که الان در اقتصاد کشور می افتد و در این 3 سال اخیر وحشتناک تسریع شده و خطر بزرگی که کشور را تهدید می کند این است که سرمایه های کشور در حال افتادن در دست افراد انگشت و اشرافی است وآن ها در حال به دست گرفتن اختیار گرفتن سرمایه و پول کشور هستند؛ نقدینگی در زمان پایان دولت قبل 460 هزار میلیارد تومان بوده است اما امروز نقدینگی هزار و 180 هزار میلیارد تومان است، پول دست چه کسانی است.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: این اژدهای خفته ای است و هرکس بعدا بخواهد دولت را تحویل بگیرد اراده کنند مسکن را نابود می کنند، اراده کنند بازار ارز را می خوابانند، اراده کنند وضعیت طلا و بقیه مسائل را تغییر می دهند، عمده این ها اطرافیان یا خود مسؤولان خسته کشور هستند؛ هزار میلیارد تومان از سوی بانک ها تسهیلات داده است که 90 درصد این تسهیلات بانک ها به 5 درصد جامعه داده شده است.

وی اضافه کرد: جامعه به سمتی می رود که اختلاف طبقاتی به اندازه ای سنگین می شود که دیگر نمی شود جبران کرد، آن ها می گویند مردم کار بلد نیستند و کار باید دست افراد خاصی به عنوان ذخایر انقلاب باشد که این ها هم تاجایی که می توانند شیره جان مردم با بکشند، آدم های کارتن خواب، گور خواب و بی نوا را هم عقیم کنند تا نسل آن ها از بین برود.

زاکانی با بیان این که در زمان دولت سازندگی در سال 71 در بودجه دولت اعتبار سنگینی را برای بخش انتظامی کشور گذاشتند، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه از نماینده دولت سؤال می شود که این پول را برای چه گذاشتید که سال قبل نبوده است، گفتند که داریم اصلاح اقتصادی در کشور انجام می دهیم و وقتی می خواهیم این کار را انجام دهیم مردم گشته به خیابان ها می ریزند ما دادیم تجهیزات برای نیروهای انتظامی تجهیزات بخرند که گرسنه ها را با باتوم بزنند و در خانه ها کنند و اگر صدها کشته برای اصلاح اقتصاد کشور بدهیم می ارزد، این نگاه آن ها به مردم است.

وی افزود: وقتی به قدرت می رسند به جای خدمت غارت گری پیشه می کنند انگار که طعمه ای به دست آن ها آمده است، از آن طرف اگر مردم نداشته باشند می گویند مهم نیست و چون آدم های زرنگی نیستند ندارند، زرنگ از نگاه آن ها کسی است که جیب بری محترمانه کند، در مردم سالاری دینی مردم حق مشارکت واقعی در پای صندوق ها دارند اما از دیدگاه خستگان مشارکت باید حداقلی بوده و رأی مورد نظر آن ها خارج شود، بنده این را در دادگاهی که سال گذشته آقای هاشمی و اطرافیانش از من شکایت کرده بودند گفتم که دفتر ایشان تکذیب کرد، کسانی که در آن جلسه بودند مصاحبه کردند و بیانیه دادند که چرا ناراست می زنی، خودت به ما گفتی که نگاهت به مردم چگونه است، دست به تکذیب آن ها هم خوب است.

دولت نباید رقیب مردم باشد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که دولت نباید رقیب مردم باشد، اظهار داشت: دولت های ما همیشه رقیب مردم هستند، مردم حق نظارت دارند چرا به مردم و افرادی که نظارت می کنند توهین می کنند، در قضیه«IPC» همین قراردادهای جدید نفتی را در خارج از کشور تنظیم کردند، یک شرکت انگلیسی در دوبی و امارات پروژه گرفت و آمد این را تنظیم کرد، گروهی را در داخل کشور برای تنظیم گذاشته بودند اما گروه خارجی را مبنا کردند، آن شرکت وابسته به «MI6» انگلیس است و جاسوس به شمار می روند، در همان قرارداد وقتی ما اعتراض کردین شروع به حمله کردند که چرا اعتراض می کنید.

وی ادامه داد: وقتی اعتراض کردیم بعدا این ها مصوبه دولت را بردند و خود معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که 150 اشکال داشت که رفع کردیم، کل این قرار داد 13 صفحه بود و در این تعداد صفحه 150 اشکال وجود داشت، بعدا اشکال های دیگری داشت و کار به دفتر رهبر انقلاب رسید که حضرت آقا نظر دادند و جلوی آن را گرفتند اما دوباره رفتند و در حال صورت سازی هستند.

همه اظهارات کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف درست بود

نماینده سابق مجلس با بیان این که مسؤولان انقلابی اصلا به دشمن اعتماد نمی کنند، ابراز داشت: سال قبل دو مذاکره با آمریکایی ها به نتیجه رسید که یکی برجام و دیگری آزادی 4 جاسوس آمریکایی بود، وقتی مسؤولان انقلابی با دشمن مذاکره می کنند مذاکره عزتمندانه مبتنی بر منافع ملی کشور می کنند نه این که مذاکره ذلیلانه مبتنی بر خواسته دشمن باشد.

وی عنوان کرد: در برجام داشته های خود را در مذاکرات همه را تعطیل و به دشمن اعتماد کردیم که بعدا وعده های خود را عملی کند که نتیجه آن صحبت های اخیر آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس شد که می گفتند من اشتباه کردم که به کری اعتماد کردم، یک نماینده مجلس این مسأله را بیان کرد و ریختند سر او که چرا دروغ می گویید و خلاف منافع ملی است، بنده هفته پیش مجلس بودم و بررسی کردم  و دیدم که همه حرف های این نماینده درست بوده و آقای ظریف گفته است.

رییس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم خاطرنشان کرد: مسؤولان خسته با مردم رو راست نیستند و واقعیت ها را به مردم نمی گویند اما مسؤولان انقلابی با مردم رو راست هستند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم محرم هستند به آن ها بگویید، چرا عده ای مردم را نامحرم می دانند، از دیدگاه مسؤولان خسته مردم نامحرم هستند.

وی اضافه کرد: اعتماد کردن به دشمن خسران محض می شود، آقای رییس جمهور در سالگرد اجرای برجام می گوید برجام کار بزرگ ملت ایران بود و آثار برجام امروز با گذشت تقریبا یک سال نشان داده می شود،حال ایا در زندگی چیزی از برجام ملموس و مشخص است، دست مردم خالی بود و خالی تر شد.

مسؤولان خسته با مردم نیستند و از دردشان بی خبرند

زاکانی با بیان این که یکی از ایرادهای مسؤولان خسته این است که با مردم نیستند و از درد مردم خبر ندارند، گفت: شاید هم علاقه ندارند خبر داشته باشند، در مقابل یک مذاکره هم به نتیجه رسید و 4 جاسوس را بچه های سپاه گرفتند که اتفاقا رییس جمهور اعتراض کرد که چرا جیسون رضائیان و دیگران را گرفتید،  قرار شد این 4 جاسوس با آمریکایی ها معاوضه شود، ما 4 جاسوس دادیم 7 نفر از زندانیان ما در آمریکا آزاد شدند.

وی افزود: 7 نفر دیگر هم قرار شد سر سال زندانی ازاد شوند که 14 نفر می شود، 14 نفر از افرادی که در خارج از کشور تحت تعقیب بودند از لیست تعقیب خارج شدند که مجموع 28 نفر شد، تیم انقلابی که برای مذاکره رفت گفت کم است و این ها چیزی نیست چون خدا را باور داشت و می دانست که دشمن خوار و ذلیل است، آمریکا از هرکسی در این جهان محتاج تر است؛ این تیم اعلام کردند که 400 میلیون از پول ایران از قبل از انقلاب در آمریکا بلوکه شده که باید با سود خود باید پس داده شود؛ 1 میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد از سوی آمریکایی ها در 4 نوبت پرداخت شد؛ 400 میلیون دلار اول را در هواپیما تحویل دادند.

نماینده سابق مجلس با بیان این که پولی که در کشور آمد از سوی مسؤولان خسته هزینه شد، اظهار داشت: ما این پول را در بودجه سال قبل در بودجه دفاعی گذاشتیم تا صرف تقویت کشور که امنیت منطقه و جهان است شود اما دولت گفت این پول را هزینه کرد اما با چه مجوزی این کار را کردند، این تیم انقلابی همچنین بانک سپه و اینترنشنال این بانک را از لیست سیاه خارج کردند و آمریکایی ها در آستانه تعطیلات این کارها را انجام دادند.

وی ادامه داد: تا امکانات و پول ها نیامد جاسوس ها را تحویل ندادند، ما سر دشمن هم عهدشکنی نمی کنیم اما پیمان باید درست بسته شود، روزی که آقای عراقچی به کمیسیون برجام آمد پرسیدم که آیا به آمریکا اعتماد دارید گفت نه، پرسیدم آیا دشمن می دانید گفت بله، جواب دادم این سندی نیست که انسان با دشمن خود بنویسد، ان سندی است که آدم با برادر خونی خود که رعایت بسیاری مسائل را می کند می نویسد.

دولت علاقه مند به حرف درمانی است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستورات اخیر رییس جمهور به ظریف و صالحی برای استیفای حقوق ملت ایران با استفاده از ظرفیت برجام ابراز داشت: بخش مربوط به هسته ای که هیچ و حرفی کلی بود، اگر آدم می خواهد بترساند باید چیزی بگوید که اثرگذار باشد؛ ما که نباید حرف درمانی کنیم اما دولت علاقه مند و همیشه حرف درمانی می کند.

وی عنوان کرد: رییس جمهور به آقای ظریف گفت که اقدامات حقوقی انجام دهد، بخش فنی تیر مشقی زدن به سمت دشمن است اما بخش حقوقی آن تیر جنگی در سر خود خالی کردن است چون ماده 36 و 37 برجام می گوید که هرکس شکایت کند باید سیر را دنبال کند و شورایی 8 نفره برود و اگر 5 نفر آن ها هر رأیی که بدهند قابل قبول است یعنی اگر رأی بدهند که همه تحریم ها برگردد و بگویند ایران حق نداشته همه تحریم ها و قطعنامه ها بر می گردد؛ اگر تحریم ها بد بوده و شما می گویید رفته پس چرا می خواهید بر گردانید، البته تحریمی هم نرفته چون مسؤولان این دولت به بنده گفتند بانک ها بزرگ حاضر نیستند با ما کار کنند.

زاکانی خاطرنشان کرد: مسؤولان غیر انقلابی و خسته سطح ایران را به عنوان کشور تابع نظام سلطه و در حد حداکثر منطقه می بینند و نقش استدلالی و قطب بودن در جهان را برای کشور قائل نسیتند در حالی که مسؤوان انقلابی می گویند که نقش ایران اسلامی در منطقه و در محور مقاومت ممتاز است،کسینجر می گوید که آینده نزاع بین لیبرال سرمایه داری و اسلامی است که خاستگاه آن ایران است و بین آمریکا و ایران اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: مسؤولان خسته می گویند که باید تابع آمریکا بود و با آن ها ساخت که همه مشکلات حل می شود، کدام کشور در طول تاریخ به آمریکا اعتماد کرده و آبادی دیده است، کشور و منابع در 38 سال عمدتا دست مسؤولان خسته و بی باور بوده که عمده منابع کشور را به دیوار زدند یا دستور داشتند این کار را بکنند یا این که عرضه کار نداشتند، در هر صورت مشکلات کشور دستمایه مسؤولان خسته و غیر انقلابی است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که هلند برای 500 میلیون نفر غذا تولید می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید 150 میلیون نفر جمعیت داشته باشیم و یک وزیر خسته دل غیر انقلابی که امروز نقش ویژه ای در مشاوره به دولت دارد می گوید این حرف ها کدام است و برای 80 میلیون هم نداریم، شرایط هلند همانند گیلان و مازندران ما است و چیکار می کنند که عده ای به فکر منفعت طلبی هستند و از تهران و جاهاهای دیگر به آنجا بروند و فضا را به سمتی ببرند که نتیجه غوغا کردن بیکاری است.

وی افزود: در مصر با وجود این که نزولات بارانی کم است اما به گونه ای تنظیم کردند که از از واردات گندم بی نیاز هستند و صادر می کنند اما ما با این امکانات و شرایط گندم وارد می کنیم و یعد هم در آمارها دست می برند، رهبر انقلاب تذکر دادند که نباید در آمارها دست برده شود، کسانی که حرف درمانی می کنند علاقه دارند در آمارها هم اتفاقاتی بیفتد.

زاکانی با بیان این که وظیفه ما قیام کردن است، اظهار داشت: باید قیام در جهت روشنگری و بصیرت بخشی به متن جامعه باید تا نگذاریم مسؤولان خسته با اغوا گری و فضاسازی جامعه را به سمتی ببرند که مجددا بخواهند بر اریکه قدرت تکیه بزنند و نگاه های نادرست خود را به مردم و کشور منتقل کنند، مسؤولان انقلابی می گویند اقتصاد مقاومتی اما مسؤولان خسته می گویند آمریکا باید مشکلات راحل کند.

پاسخ زاکانی به پرسش های خبرنگاران

بخش دوم نشست به پرسش و پاسخ حاضران با نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت.

زاکانی در پاسخ به سؤالی که اخیرا آقای لاریجانی گفتند که بابک زنجانی به انتخابات کمک کرده بفرمایید به کدام یک از کاندیداها کمک شده است، گفت: این مسأله را باید حضرت آیت الله آملی لاریجانی بیان کنند، اما مسأله جالب دیگر این است که بابک زنجانی که خطاکرد و مستحق اعدام است و مسؤولان خسته در تبلیغات خود به خطاهای بابک زنجانی اشاره کردند در این دولت ها ده ها برابر بابک زنجانی اما با یک هوشمندی اتفاق افتاد.

وی افزود: هوشمندی این بود که آقای زنگنه سال 92 مصوبه ای گرفت که ما اگر بخواهیم نفت بفروشیم این نفت را با همان شیوه می فروشیم به شرطی که سری باشد و کسی نفهمد و آن را محرمانه کردند، در هر بشکه در برخی موارد تا 8 دلار تخفیف دادند، نفت 40 و 50 دلاری چقدر می ارزد که 8 دلار هم تخفیف داده شود، بعد هم به شرکت های خودشان تخفیف دادند که اسم شرکت ها و آدم ها هست، پول ها گرفته و رفت خارج سرمایه گذاری شد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان این که دولت باید بیان کند که چند نفر از وزیران در خارج سرمایه گذاری دارند، اظهار داشت: پول هایی هم که بنا بود به ملت می دهد خارج بلوکه کردند و حال باید بدویم و آن ها را بگیریم، برج هفت سال 94 ما نماینده بودیم ودیوان محاسبات بررسی کرد و گفت چه وضعی وجود دارد و چه کاری با بیت المال کرده اند، در دادگاه هم از من شکایت کردند که من مستندات را دادم و تبرئه شدم.

وی ادامه داد: ابتدای امسال رهبر معظم انقلاب نامه زدند و جلوی این کار را گرفتند وگرنه این ها با محرمانه کردن همه کار را انجام می دهند.

زاکانی در پاسخ به این که تحلیل شما درباره حقوق های نجومی و موضع گیری رؤسای قوای مجریه و قضائیه بفرمایید، ابراز داشت: بهتر است که رؤسای قوا با هم بنشینند و در داخل مسائل را حل کنند و دست به دست هم دهند و ریشه فساد را بکنند، متأسفانه دولت و آقای روحانی مدام علاقه به فرافکنی دارد و دستگاه قضایی هم در مقام پاسخ بر می آید، اشکال اول به کسی است که فرا فکنی می کند و دومی در حال دفاع از خود است اما به هر حال جامعه خسته و اذیت می شوند.

رییس جمهور باید به سؤالات مردم پاسخ دهد

وی عنوان کرد: مسؤولان باید بنشینند و مشکلات را با یکدیگر حل کنند و این مسائل را به میان مردم نیاورند، چرا آقای رییس جمهور برای این که پاسه سؤالات اصلی را بدهد می رود و جایی سرمایه گذاری می کند که حاشیه و کناره ماجرا است بلکه باید بیاید در متن ماجرا بحث کند؛ این مسیری که ناظر به فیش های حقوقی دولت دنبال می کند و این که معاون رییس جمهور بیان کرد که این ها ذخایر هستند واقعا آن ها را ذخایر می دانند، این ها جز خود را نمی بینند، اتفاقاتی می افتد که فیش های نجومی و امثال آن در برابر آن ها هیچ است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اطرافیان آقای رییس جمهور آمدند و خطا کردند و به بدهکاران بانکی و کسانی که حق دریافت تسهیلات نداشتند تسهیلات دادند، به کسی  که بدهکار بانکی است که 4ـ5 هزار ملیاردتومان بدهی بانکی دارد به آن تسهیلات دادند و عمده پول را برج ساخته که یکی از واحدهای آن را 51 میلیارد تومان فروخته است بعد به دولت می گویند که ما پول نداریم برگردانیم و کارگر داریم، همه بلد هستند که چکار کنند و کارخانه ای می زنند و تا دولت وارد می شود می گویند کارخانه تعطیل می شود و کارگران بیرون می ریزند و هی پول می گیرند به جای صنعت در برج سازی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: از ده جا می خورند بعد وقتی نگاه می کنیم می بینیم که اطرافیان آقایان هستند، رییس بانک ملت دستگیر شده اما چه کسی زمینه را فراهم کرده که او مسؤول بانک ملت شود، مسؤول بانک هایی همچون ملت و رفاه این گونه هستند و آقای سراج می گوید برادر رییس جمهور فشار آورده است؛ آقای رییس جمهور چرا برادر شما باید حصار آهنی داشته باشد که کسی نتواند سراغ او برود.

زاکانی در پاسخ به این که ساختار نظارتی کشور چرا اصلاح نمی شود و نظارت ها در اختیار دولت قرار دارد و چرا تحت نظر رهبری نمی رود، گفت: دیوان محاسبات که در مجلس، سازمان بازرسی که در قوه قضائیه و بخش حسابرسی در دولت و کمیسیون اصل 90 در مجلس همه ابزار نظارتی به شمار می روند.

وی افزود: ما به عنوان ملت باید در صحنه بیاییم، همان ملتی که به دستور امام انقلاب کرد، ملتی که در جنگ ایستاد، ملتی که در فتنه آلودگی ها را شست باید در صحنه بیاید و روشنگری، مطالبه و نظارت کند باید از اطراف خود این کار را شروع کنیم.

کمیسیون اصل 90 مجلس فعال شود بسیاری از مشکلات حل می شود

نماینده سابق مجلس با بیان این که اگر مردم بدانند چه اتفاق تلخی در جامعه در حال رخ دادن است حتما به این ها رأی نمی دهند، اظهار داشت: شب قدر ملت ما بر اساس فرموده رهبر انقلاب پای صندوق ها رأی است، فتنه گر علاقه نداشت فتنه بخوابد اما مردم بساط را جمع کردند، این ها همانند کف روی آب می مانند و اگر یک نفر بگوید چرا حقوق ضایع می شود زهله آن ها می رود چه برسد که میلیون ها نفر باشند.

وی ادامه داد: مسأله دیگر کارامد کردن دستگاه های نظارتی است، اگر کمیسیون اصل 90 مجلس فعال شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد؛ حقوق های نجومی مربوط به دولت یازدهم است اما سعی می کنند که به گونه ای دیگر جلوه دهند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که بابک زنجانی مستحق مجازات است، ابراز داشت: هر دزد و فاسدی مستحق مجازات است؛ بنده در دولت قبل و این دولت برای دفاع از حقوق مردم دادگاه رفتم، مسؤولان حق ندارند حقوق مردم را ببرند؛ مگر می شود که کسی 30 سال مدیر، مسؤول و وزیر باشد و چند هزار میلیارد پول داشته باشد، به چه حقی چند هزار میلیارد تومان پول جمع می کنند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند قیام کنید اما ما چه کار کرده ایم.

وی عنوان کرد: آیا ما باید سکوت کنیم که حقوق مردم را ببرند، به فضل الهی ریشه این ها را می کنیم، مردم هزینه بدهند و یک عده یقه سفید آش را با جایش ببرند هیهات؛ کسانی هم که بردند باید از آن ها پس گرفته شود، باید بصیرت افزایی کرد؛ ملت ما شایسته این نیست که بیایند بنشینند و حرف تکراری بزنند باید به ملت پاسخ دهند و بگویند چه اتفاقاتی افتاده است./1323/ز502/ج

ارسال نظرات