۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۷۲۴۵۳

چند خبر کوتاه از بوشهر

برگزاری اردوی زیارتی طلاب حوزه علمیه دیر، تشکیل جلسه روحانیان مستقر و طرح هجرت در مدرسه علمیه 14معصوم(ع) برازجان، برگزاری کلاس تجوید قرآن در روستای کلل دشتی و برگزاری کاروان تبلیغ در دشتی از مهم ترین اخبار کوتاه در استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر بعد از پایان امتحانات ترم اول از طرف مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر و با همکاری بسیج طلاب و روحانیون پایگاه پیامبراعظم (ص) روز گذشته طلاب این مدرسه به اردوی زیارتی قم اعزام شدند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان دیر در مراسم بدرقه طلاب گفت: اردوی زیارتی و معنوی شهر مقدس قم برای تجدید قوا و بازسازی روحیه معنوی طلاب برای ترم دوم صورت می گیرد و طلاب با رفتن به این سفر و زیارت کردن حرم حضرت معصومه(س) از لحاظ معنوی روحیه لازم را برای آغاز ترم دوم داشته باشند و با روحیه بهتری درس را آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مدیر مدرسه نیز در این مراسم ضمن توصیه هایی در خصوص آداب و رعایت نظم در سفر گفت: هدف از این سفر ارتقاء معنویت و برخورداری از روحیه مضاعف جهت ادامه تحصیل در ترم جدید است.

وی ضمن تاکید به رعایت برنامه ریزی و وقت شناسی گفت: در این سفر طبق هماهنگی های از قبل قرار است طلاب ضمن زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در این سفر به زیارت امام زاده حضرت عبدالعظیم حسنی و زیارت قبر مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مسجد جمکران و دیدار علماء و همچنین بازدید از کتابخانه و کتابفروشی جهت خرید کتابهای مورد نیاز بروند.

جلسه روحانیان مستقر و طرح هجرت در مدرسه علمیه 14معصوم برازجان تشکیل شد

با حضور امام جمعه شهر برازجان، رییس اداره تبلیغات شهرستان، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان، مدیر، اساتید، طلاب و تعدادی از مبلغان طرح هجرت و مستقر جلسه هم اندیشی حوزه انقلابی در محل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در ابتدای این مراسم با بیان مسائل مختلف سطح شهرستان خواستار حضور پررنگ تر مبلغان و روحانیان در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی شد.

امام جمعه برازجان با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی سطح جامعه و نفوذ ذشمن در بسیاری از منازل و به ویژه نسل جوان خاطرنشان کرد: امروز مساله فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین معضلات در صدر مشکلات قرار دارد و انتظار می رود شاهد حرکتی انقلابی از طرف مبلغان ارجمند باشیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد جوکار مدیر مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان با استناد به صحیفه امام راحل به بخش های مهم سخنان پیر جماران درباره طلبه انقلابی خاطرنشان کرد: برای شناخت صحیح وظیفه یک طلبه انقلابی می بایست این عبارات امام راحل را مورد دقت نظر بیشتر قرار داد و اگر می خواهیم راه را پیدا کنیم الزاما راهی جز راه امام و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نداریم.

گفتنی است تشکیل مجمع طلاب انقلابی یکی از پیشنهادهایی بود که مدیر مدرسه علمیه چهادره معصوم بدان اشاره کرد.

در پایان این جلسه شرکت کنندگان نظرها و پیشنهادهای خویش را جهت شکوفاتر شدن حوزه انقلابی ابراز داشتند.

برگزاری کلاس تجوید قرآن در روستای کلل دشتی

به همت هیئت مذهبی متوسلین به حضرت زینب سلام الله علیها روستای کلل یک کلاس تجوید قرآن کریم در این روستا در حال برگزاری است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به اهداف برگزاری این کلاس ها در سخنانی ابراز داشت: ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و روان آیات و سوره‌های قرآن کریم با رعایت اجمالی لهجه و مخارج حروف زبان عربی و همچنین قرائت صحیح نماز و مؤانست با آن در عامّه مردم از جمله اهداف برگزاری این کلاس ها به شمار می رود.

جواد احمدی منفرد در ادامه ابراز امیدواری کرد شاگردان این کلاس در پایان این دوره توانایی قرائت قرآن کریم با رعایت اصول تجویدی را داشته باشند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی روند برگزاری کلاسها مطلوب توصیف کرد.

برگزاری کاروان تبلیغ در دشتی

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی کاروان تبلیغ شهرستان دشتی در قالب طرح های شب جمعه در روستای دهستان طسوج برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با اعلام این خبر افزود: در این کاروان حجج الاسلام عاشوری، احمدی، وراوی، به روستاهای لاور شرقی، دهوک و سرمک از روستاهای دهستان طسوج از توابع بخش شنبه اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان ادامه داد: این روحانیون در این روستاها ضمن برگزاری کلاس ویژه خواهران و برگزاری نماز جماعت، در مورد مسائلی مانند اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام، حماسه 9 دی سال 88، لزوم مبارزه با جنگ نرم با جوانان آن روستاها به مباحثه پرداختند و به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند./833/303/ب3

 

 

ارسال نظرات