۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۰۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

طرح سلامت از اساسی‌ترین و مهم‌ترین حقوق مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از مهم‌ترین امور مهم و اساسی حقوق مردم به شمار می‌رود، گفت: روحانیت و مراجع عظام همیشه از آمریان این معروف بوده‌اند و خود از عاملان این مهم که احداث بیمارستان است به شمار می‌روند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدجواد حاجی میراسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، امروز در همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت که همزمان با بزرگداشت رحلت آیت‌الله فیروزآبادی در مسجد فیروزآبادی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع سلامت یکی از مهم‌ترین امور مهم و اساسی حقوق مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: در دین مبین اسلام این مهم از اوجب واجبات بوده و به آن بسیار توصیه شده است و روحانیت و مراجع عظام همیشه از آمریان این معروف بوده‌اند و خود از عاملان این مهم که احداث بیمارستان است به شمار می‌روند.

میراسماعیل با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: وزارت بهداشت در پی ابلاغ سیاستهای کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب به اجرای طرح سلامت اقدام کرده است طرحی که هدف آن برخورداری ملت ایران از نعمت بزرگ الهی یعنی تندرستی توام با زندگی سعادتمندانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت که با نام آیت‌الله فیروزآبادی برگزار شد، گفت: این نخستین همایش بود که به بزرگداشت آیت‌الله فیروزآبادی اختصاص یافت ایشان یکی از مصادیق روحانیت در طرح تحول سلامت به شمار می‎روند.

وی افزود: ایشان عمر پربار خود را به انجام کار خیر و اصلاح امور دین و دنیای مردم گذراند و ایشان با عنوان یک فرد زاهد و به دور از هر تفاخری به خدمت مردم و طرح سلامت مردم می‌اندیشید تا برای جسم و جان خسته مردم مرهمی باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات