۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۲۴۹
در درس خارج مطرح شد؛

انتقاد آیت الله مکارم از تعلل در رسیدگی به حقوق های نجومی/ وجدان جامعه جریحه دار شده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج خود از تعلل دستگاه های ذیربط در رسیدگی به حقوق های نجومی انتقاد و تصریح کرد که این مساله وجدان جامعه را جریحه دار کرده است.
درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) دین مبین اسلام را دین اعتدال دانست و توصیه های اخلاقی در این باره خطاب به حاضران بیان کرد.

وی دنیا طلبی را در آموزه های دینی امری مذموم دانست و با بیان این که باید دنیا را وسیله ای برای رسیدن به آخرت دید، گفت: پیامبر اسلام می فرمایند« کسی که دنیا را برای خاطر آخرت ترک کند از ما نیست و کسی که آخرت را هم به خاطر دنیا ترک کند از ما نیست، کسی از ماست که هر دو جنبه را رعایت کند».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات وجود حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در هر نقطه ای که حوزه علمیه فعال است، آن منطقه امنیت بهتری دارد و اوضاع فرهنگی نیز در آنجا بهتر است.

وی بیان داشت: طلاب و روحانیان امر به معروف و نهی از منکر می کنند، جلوی مفاسد را می گیرند و مردم را به خیر و تقوی دعوت می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود پراکنده کاری را یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی کشور دانست و تاکید کرد که نهادها باید برای حل ریشه ای مشکلات مردم و کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند و فعالیت های خود را متمرکز کنند.

این مرجع تقلید به عنوان نمونه مساله حقوق های نجومی را ذکر کرد که هر نهادی جداگانه کار خود را می کند، در حالی که مردم منتظر نقطه پایان آن هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از این وضعیت که وجدان جامعه را نیز جریحه دار کرده، بیان داشت: باید از هر نهاد و دستگاهی یک نماینده در جلسه ای مشترک حاضر شوند و با جدیت این مساله را دنبال کنند. در موضوع سوء استفاده های کلان مالی نیز همین نکته صادق است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات