۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۳۳۸۵
با حضور ستایشگران اهل بیت؛

مراسم تجلیل از «محمدعلی مجاهدی» در خانه مداحان برگزار شد

مراسم تجلیل از «محمد علی مجاهدی» (پروانه) با حضور مداحان و شاعران آئینی کشور در خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد.
مراسم تجلیل از مجاهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از «محمد علی مجاهدی» (پروانه) نویسنده و شاعر آئینی کشورمان، ساعتی پیش با حضور مداحان و شاعران آئینی کشور در خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد.

استاد مجاهدی در سال 1322 در قم به دنیا آمد، پدر ایشان مرحوم آیت الله میرزا محمد مجاهدی تبریزی است. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان برد و پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق قضایی چند سالی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و سپس به بررسی متون منظوم پارسی و تحقیق درباره شعر آیینی و تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های آن سرگرم شد و هم اکنون نیز در همین وادی قلم می‌زند .

از آقای مجاهدی که در حال حاضر به عنوان مدیر «انجمن شعر و قصه استان قم » فعالیت می‌کند تاکنون قریب به 25 اثر تالیفی و گردآوری در قلمرو شعر و ادب فارسی عرضه شده که از آن میان فغان دل (مجموعه اشعار حسینعلی بیک شرر فرزند آذربیگدلی)، تذکره سخنوران قم، محفل روحانیان (تذکره علمای شاعر) گنجینه اسرار عمال سامانی، شکوه شعر عاشورا، سیمای مهدی موعود (ع) در آئینه شعر فارسی و تذکره شعرای مرثیه سرا در زبان فارسی قابل ذکر است.

در این مراسم علی موسوی گرمارودی، حاج غلامرضا سازگار، علی انسانی، یدالله بهتاش، مصطفی خورسندی و جمعی دیگر از شاعران آئینی و پیشکسوتان حوزه ستایشگری حضور داشتند.
این مراسم با شعرخوانی و مداحی  مداحان پیشکسوت کشور طبق سنوات گذشته آغاز شد.
در ادامه علی موسوی گرمارودی از شاعران آئینی کشور به عنوان میهمان ویژه اشعاری را در وصف اهل بیت(ع) خواند.
همچنین علی انسانی مداح پیشکسوت و شاعر آئینی کشورمان تصنیفی را در وصف آل الله(ع) خواند که با روضه برمصائب سید الشهدا(ع)، حال حضار را متحول و دگرگون کرد.

محمد علی مجاهدی با قطعه شعری از سروده های خود جلسه را پیش برد.

در ادامه مراسم تجلیل از محمد علی مجاهدی با اعطای نشان، شال و تابلوی نفیس منقوش به اذکار برگزار شد.

در انتهای جلسه نیز تابلوی منقوش به تصویر سید علی موسوی گرمارودی و شال به اصطلاح نوکری آستان مقدس ائمه طاهرین(ع) به ایشان اعطا شد./872/102/ب3

ارسال نظرات