۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۳۸۰
آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

ائمه اطهار سرآمد پیشتازان در کسب فضائل هستند

آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: ائمه معصومین(ع) سرآمد همه پیشتازان در کسب فضائل اخلاقی و عملی به شمار می‌روند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) سرآمد همه پیشتازان در کسب فضائل اخلاقی و عملی به شمار می‌روند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه ائمه اطهار میراث داران کتاب آسمانی هستند، ابراز کرد: سابق بالخیرات اختصاص به اهل بیت دارد آنان در انجام خیرات از دیگران سبقت گرفته و در انجام عمل صالح از پیشتازان محسوب می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) با اینکه از پیشتازان در کسب فضیلت بودند با همه وجود از قیامت خوف داشتند، گفت: اگر کسی از روز رستاخیز ترسی به دل نداشته باشد جای تامل دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره روایتی از پیامبر(ص) که در زمینه ثواب شمشیر زدن حضرت علی(ع) در جنگ خندق بیان فرمودند، عنوان کرد: ثواب عبادت جن و انس هرگز با یک شمشیر علی در جنگ خندق برابری نمی‌کند؛ با این وجود حضرت علی(ع) در محراب عبادت همچون شخص مارگزیده از خوف خداوند و روز معاد به خود می‌پیچیدند و می‌فرمودند: بارالها؛ من چیزی برای سفر ندارم.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل نیز در وصیت نامه خود چنین بیان می‌کنند، خدایا؛ دست من خالی از حسنات و با نامه‌ای سیاه از سیئات از دنیا می‌روم در حالی که انقلاب ثمره ایشان است./202/813/ب1

ارسال نظرات