۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۷۴۴۶۶
قزوه:

شعر انقلاب با گذشته شعر و ادب فارسی آشتی کرده است

علیرضا قزوه گفت: خوبی این انقلاب این است که به مردم تعلق دارد و مردم دستان‌ بهارآور امام که این همه آزادی را برایشان به ارمغان آورده است، فراموش نمی‌کنند.
قزوه

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با بیان اینکه ظرفیت شعر انقلاب بیشتر از برنامه‌ شب‌های شعر انقلاب است، گفت: خوبی این انقلاب این است که به مردم تعلق دارد و مردم دستان‌ بهارآور امام که این همه آزادی را برایشان به ارمغان آورده است، فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: شعر انقلاب نسبت به هفت هنر دیگر جلوتر است. شاعران چه در آغازین روزهای انقلاب و چه در دوران جنگ و چه در شرایط فعلی حاضر هستند. شعر انقلاب همیشه درخشش‌های خاصی داشته و بیش از هر هنری، خود را در یک سبک هنری تثبیت می‌کند. بیشترین بار را شعر انقلاب بر دوش می‌کشد. مطمئن هستم که میزان رضایت رهبر معظم انقلاب از شعر بیش از دیگر هنرها است؛ چون ایشان یک منتقد ادبی و آشنا به این امور هستند.

قزوه با اشاره به سابقه برگزاری شب‌های شعر انقلاب در سال‌های گذشته گفت: این برنامه‌ در سال‌های اخیر با همت مراکز مختلف در استان‌های گوناگون برگزار شد. بیشترین همت برای برگزاری این برنامه با حوزه هنری بود هرچند موسسات دیگری مانند شهرستان ادب و سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز در برگزاری این برنامه مشارکت داشتند. این همکاری را باید به فال نیک گرفت.

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به گستردگی شعر انقلاب افزود: شعر انقلاب تنها به موضوعات انقلابی محدود نمی‌شود. موضوعات انسانی و زندگی و مشکلات مردم از سویی و مقوله‌های اجتماعی و حتی عاشقانه‌های نجیب که جامعه ما امروز به آن نیاز دارد، در شعر انقلاب حضور دارد. شعر انقلاب با گذشته شعر و ادب فارسی آشتی کرده است؛ هرچند گاه نسبت به خمودگی و ولنگاری‌های موجود موضع گرفته و نقد کرده است. شعر انقلاب شعر آگاهانه است و امیدواریم بالنده‌تر از این باشد./872/102/ب3

ارسال نظرات