۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۷۵۵۹۰
آیت الله نوری همدانی:

ماهیت شیعه انگلیسی برای جهانیان تبیین شود/ شیعه انگلیسی هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ناهیت شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت(ع) ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند باید تبیین شود، گفت: این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار مجمع تقریب مذاهب اسلامی، تأکید کرد: کار این مجمع بسیار مهم، تأثیرگذار، نقش آفرین و با فضیلت است.

وی افزود: باید سعی کنیم اسلام را آن طور که قرآن گفته است، معرفی کنیم و تلاش کنیم تا با تحصیل قدرت، شرایطی را به وجود بیاوریم که هیچ جبار، ظالم و ستمگری جرأت مقابله و صحبت کردن علیه اسلام و نظام اسلامی را نداشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت قدرت آفرینی اسلام و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر این قدرتی که قرآن بیان کرده و لازمه جامعه اسلامی است، به وجود بیاید دیگر کسی مانند ترزا می جرأت نمی کند که در بحرین و در حضور مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، علیه ایران صحبت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، تصریح کرد: برگزاری کنفرانس های تقریب خوب است، اما قدرت ندارد تا جلوی صحبت های امثال ترزا می را بگیرد و ما باید شرایطی را به وجود  بیاوریم که چند نفر از افراد شاخص، قهرمانان شجاع و تأثیرگذار جهان اسلام، کفن پوش به میدان آمده و متحد شوند تا قدرت واقعی اسلام نشان داده شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که در بحث تقریب مذاهب باید صورت بگیرد، معرفی اسلام ناب است، اسلامی که در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) بیان شده است و نه اسلامی که در کتاب های دیگر آمده است، چرا که آن تعاریف از اسلام، مخالف اسلام ناب است و هم چنین سعی شود شیعه به صورت دقیق معرفی شود چرا که ما از نظر برهان، منطق و دلیل چیزی کم نداریم و باید با مدارک قوی خودمان، تشیع راستین را معرفی کنیم چرا که ما تابع فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم و کربلا و عاشورا را داریم که با استفاده از این فرهنگ غنی، همیشه شیعه دربرابر جباران، مستکبران و ظالمان ایستاده و مقاومت کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت معرفی صحیح اهل سنت، عنوان کرد:  باید تعریف صحیحی از اهل سنت در برابر وهابیت صورت بگیرد و بیان شود که ما با اهل سنت وحدت داریم و اجازه ندهیم خلط مبحث صورت بگیرد که همه اهل سنت را تکفیری و وهابی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حالی که قدرت و تبلیغات داریم، باید باب مناظره را نیز باز بگذاریم؛ شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند را معرفی کنیم و این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تأکید بر عدم نرمش در تعریف اسلام ناب، ابراز کرد: باید مراقب بود که در تعریف اسلام و تشیع، نرمش زیادی صورت نگیرد چرا که اسلام ناب، آن اسلامی است که در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و توسط امام و رهبری بیان شده است و اگر این نرمش زیاد شود، تصور می کنند که آن ها حق هستند و تشیع مکتب باطل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید آن چنان قدرتی به وجود بیاوریم که حکام بحرین جرأت نکنند سه جوان را شهید کنند و شیعه را تحت فشار بگذارند، امروز روز سکوت نیست و روز حرکت و فعالیت است و یک عده کفن پوش  باید علیه آل سعود و آل خلیفه به میدان بیایند./872/پ202/ج1

ارسال نظرات