۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۶۰۷
آیت‌الله محمدی ری شهری:

برگزاری کنگره نکوداشت حضرت آمنه تاثیر مطلوبی در جهان اسلام دارد

آیت‌الله محمدی ری شهری گفت: برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) به طور قطع تاثیر مطلوبی در جهان اسلام خواهد داشت و امید است محتوای ارزنده‌ای نیز در این کنگره ارائه شود.
عکس آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار اعضای کنگره حضرت آمنه(س)، گفت:  اقدامی که بر اساس برنامه و دستور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برای بزرگداشت بانوی بزرگوار اسلام حضرت آمنه(س) آغاز شده کار بسیار مهم و مبارکی خواهد بود.

وی افزود: برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) به طور قطع تاثیر مطلوبی در جهان اسلام خواهد داشت و امید است محتوای ارزنده‌ای نیز در این کنگره ارائه شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه در جمع آوری محتوا داشتن زمان کافی امری لازم و ضروری است، ابراز کرد: زمان برای تهیه محتوا، کیفیت کنگره را بالا می‌برد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه برای برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) توجه به چند نکته حائز اهمیت است، تصریح کرد: تالیف کتاب علمی در زمینه معرفی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار تاثیر مطلوبی در معرفی حضرت آمنه(س) خواهد داشت.

این مفسر قرآن کریم در ادامه گفت: بهره بردن از کتب کهن و استخراج مطالبی که در زمینه حضرت آمنه(س) بیان شده کار ارزشمند و قابل تقدیری خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تالیف و نشر عمومی زندگینامه حضرت آمنه(س) در جامعه مفید فایده و تاثیر شگرفی در شناخت مردم و رفتارهای فردی و اجتماعی افراد خواهد داشت.

وی اعلام فراخوان عمومی در جمع آوری آثار، مقالات و ... را خوب بیان کرد اما کافی ندانست و اظهار داشت: در فراخوان‌ها توجه به نیازهای امروز جامعه حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: تاسیس یک مرکز یادبود و یا یک مرکز خدماتی برای بانوان و افتتاحیه آن در روز برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) مطلوب خواهد بود.

در این دیدار حجت الاسلام عباسی، حجت الاسلام محمدی، حجت الاسلام احمدیان، حجت الاسلام بهشتی، عباسی، حجت الاسلام جهانگیری و حجت الاسلام فلاحی از مسؤولان و مدیران بخشهای فرهنگی و پژوهشی آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور داشتند./202/813/ب1

ارسال نظرات