۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۸۰۱
آیت‌الله ری شهری:

تندرو خواندن مسلمانان حربه صهیونیسم است

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه جریان تکفیری و تندرو خواندن مسلمانان سیاستی برنامه ریزی شده از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است، گفت: حربه دشمن اختلاف افکنی بین مسلمانان است و یکی از راه های مبارزه با دشمن همدل و نزدیک شدن افکار و قلوب مسلمانان با یکدیگر است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار مفتی اعظم گرجستان و دیگر مفتیان این کشور، ضمن خوش آمدگویی، گفت: امید است این ارتباطها بین دو کشور زمینه دوستی ها و ارتباطات بهتر باشد.

وی افزود: بنده چند سال گذشته به کشور گرجستان سفر کردم و آن سفر بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی بود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه این دید و بازدیدها باید زمینه وحدت را فراهم آورد، گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که اسلام در جهان کنونی در حال گسترش است و باقی ماندن اسلام زمینه نابودی استکبار را فراهم خواهد کرد به همین منظور دشمنان به اختلاف افکنی در بین مسلمانان روی آوردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اختلاف بین مسلمانان را بسیار خطرناک ارزیابی کرد و اظهار داشت: توطئه دشمن در راستای نابودی اسلام و قرآن بنا شده است متاسفانه عده‌ای هم در جوامع اسلامی فریب این توطئه‌ها را خورده و مجری خواسته‌های آنان شده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جریان تکفیری را خطری واقعی برای جهان اسلام دانست و ابراز کرد: جریان تکفیری با کشتار مردم بی گناه مجریان دشمنان برای نابودی چهره حقیقی اسلام و زشت نشان دادن عقاید مسلمانان هستند تا مردم جهان به دین مبین اسلام گرایش پیدا نکنند.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی وحدت علمای مسلمان و مردم جوامع اسلامی خط بطلانی بر نقشه‌های عوام فریبانه دشمنان خواهد بود، تصریح کرد: اگر علما در جوامع اسلامی احساس مسؤولیت کنند و جوانان را نسبت به اهداف شوم دشمنان هوشیار کنند دیگر جاذبه دشمنان جوانان را جذب نخواهد کرد.

این استاد اخلاق وجود مشترکات در جوامع اسلامی را عامل اصلی برای وحدت بیان کرد و اظهار داشت: قبله، توحید، اصول دین و پیامبر(ص) مشترکاتی است که همه مسلمانان آن را قبول دارند. مشترکات عامل پیوند و مانع اختلاف مسلمانان به شمار می‌رود و مانع اختلاف افکنی دشمنان و سوء استفاده آنان از اختلاف مذاهب و عقاید مسلمانان خواهد بود.

آیت‌الله محمدی ری شهری عنوان کرد: سالهای سال مسلمانان بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کردند اما متاسفانه امروز دشمن درصدد تفرقه افکنی و ایجاد اختلافهای قومی و مذهبی در بین مسلمانان هستند.

وی با تحسین سیاست دولت گرجستان، ابراز کرد: درکشور گرجستان همه مذاهب و گروه ها بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این آرامش حاکم نشات گرفته از سیاست درست و صحیح دولت گرجستان دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان تکفیری و تندرو خواندن مسلمانان سیاستی برنامه ریزی شده از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است، گفت: حربه دشمن اختلاف افکنی بین مسلمانان است و یکی از راه های مبارزه با دشمن همدل شدن و نزدیک شدن افکار و قلوب مسلمانان با یکدیگر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم در احداث موسسه دارالحدیث در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در استان قم ایجاد وحدت بین مسلمانان اهل تسنن و جهان تشیع بوده است./201/813/ب1

ارسال نظرات