۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸

حاشیه های مراسم مشهد 2017

آیین افتتاحیه «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در حالی با حضور وزاری کشورهای اسلامی، معاون آیسسکو، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، معاونان دولت و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و لشکری در حرم رضوی برگزار شد که این مراسم با حاشیه های همراه بود.
مراسم افتتاحیه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» سه شنبه 5 بهمن ماه در حالی با حضور وزاری کشورهای اسلامی، معاون آیسسکو، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، معاونان دولت و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و لشکری در حرم رضوی برگزار شد که این مراسم با حاشیه های همراه بود.

 از جمله برنامه های حاشیه ای این مراسم  رونمایی تمبر ویژه مشهد 2017 همزمان با مراسم معرفی رسمی مشهدالرضا (ع) به‌عنوان«پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2017  و رونمایی کتاب هفته‌نگار مشهد 2017 حاوی تمام برنامه‌های مشهد در سال 2017 میلادی به امینه الحجری، معاون دبیرکل بود که مجری برنامه برای این مراسم از آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی برای انجام این مراسم دعوت کرد که به جایگاه بیایند، اما هیچ یک از آن ها با این درخواست موافقت نکردند.

پس از اینکه آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین رییسی با درخواست مجری جهت حضور در جایگاه مخالفت کردند، با تذکر درگوشی سرابی، مدیر کل ارشاد خراسان رضوی دیگر به اصرار خودش ادامه نداد و گفت هر طور که راحت هستید.

مجری بعد از این تذکر با اشاره به حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی و دیگر علما و روحانیان شرکت کنند در این همایش اظهار کرد: بهتر است که روحانیان هم در این مراسم رونمایی شرکت داشته باشند تا کسی نگوید از روحانیان کسی نیست و به همین دلیل پس از این سخن حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری به جایگاه رفت.

در نشست خبری مشهد 2017 از سوی سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان شده بود که دکور این مراسم خیلی منحصر به فرد و شیک است  و جایی که انتظار می رفت نمایی از مشهد قدیمی در این دکور به تصویر کشیده شود اما هیچ چیزی نبود و جای آن خالی و از طرفی نمای معنوی این دکور کمرنگ بود.

نماهنگ و سرود ویژه پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اجرای امیر حسین مدرس و حجت اشرف زاده به صورت مقطعی فقط به نمایی کوتاه از زندگی و ازدواج پرداخته بود که در آن به امام رضا(ع)  توسل شده بود و طلب خوشبختی زوجین از امام رئوف در آن گنجانده شده بود در حالیکه مشهد با این عقبه تاریخی ارزشمند جای کار بیشتری در این نماهنگ داشت و می شد در آن اشاره ای هم به مبارزین انقلابی و حضور علما و اندیشندان فرهنگ اسلامی کرد نه اینکه فقط به یک درام خوش و شیرین اجتماعی بسنده شود و از کنار آن به سادگی گذشت./934/202/ص

 

ارسال نظرات