۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۹۲۴
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

نهادهای دولتی با بی طرفی، اعتماد مردم را برای حضور در انتخابات جلب کنند

الهی تبار گفت: انتخابات آوردگاه رأی و نظر مردم است و نهادهای دولتی باید با بی طرفی اعتماد مردم را تقویت کنند تا حضوری پرنشاط در عرصه انتخابات داشته و شاهد نقش آفرینی مردم ایران اسلامی باشیم.
الهی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، محمدابراهیم الهی ‌تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع دهه فجر و انتخابات آتی در سالن اجتماعات استانداری همدان، گفت: امسال دو تن از یاران انقلاب، مرد بحران ها آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین بانوی مکرمه مجاهده سرکار خانم دباغ را از دست دادیم.

وی در ادامه در راستای تبیین مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: او مرد بحران ها، مرد جنگ و صلح، سیاست مداری در سطح جهان به اظهار تمام سیاست مدارانی که شخصیت ایشان را ترسیم کردند.

وی ادامه داد: سرکار خانم دباغ شخصیتی مبارز که تمام فعالیت های خود را معطوف شکل گیری انقلاب کرده بود و زحمت هجرت را به خود داده و سختی ها و مجاهدت هایی را در راه تفکر و اعتقاد خود گذاشته بود که نقش پر رنگی در انقلاب و کمک به اهداف رهبر کبیر انقلاب داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مطرح کرد: بزرگداشت یاد و خاطره فجر آفرینان انقلاب و دفاع مقدس وظیفه ای است که در دهه فجر بر عهده ما است همانند شهید محراب حضرت آیت الله مدنی(ره).

وی با اشاره به فعالیت های این شهید بزرگوار، تصریح کرد: سخنرانی های کوبنده، حضور پرقدرت و رهبری مردم استان در قبل و بعد از انقلاب برای شکل گیری و ثبات انقلاب هیچ گاه از یاد مردم مومن همدان نخواهد رفت.

وی با اشاره به یکی از بزرگترین نقش آفرینی هایی که در شکل گیری انقلاب مؤثر بود، ابراز داشت: در 21 بهمن که قوای ارتش کرمانشاه و کردستان عازم به تهران جهت سرکوب کردن نیروهای انقلابی بودند ایشان و مردم استان با فداکاری جلو تانک های ارتش نشسته و جلوی آنها را گرفتند که این حرکت تاریخی سبب رقم خوردن 22 بهم سال 57 شد.

الهی تبار با اشاره به فداکاری های آتش نشان ها در حادثه اخیر پلاسکو، گفت: مردم ایران اسلامی نشان دادند که کار و زحمت فداکاران و زحمت کشان جامعه برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و همه برای این حادثه ناگوار در حزن و اندوه هستند.

وی از تجلیل مرحومه دباغ در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده با شورای تبلیغات اسلامی مرکز یکی از ایامی که اختصاص به بانوان دارد را به سرکار خانم دباغ به صورت ملی اختصاص دهیم و در استان برنامه تجلیل از ایشان توسط کمیته بانوان و شورای هماهنگی در هفدهم بهمن ماه در باشگاه معلمان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: سیاست استان در راستای برگزاری مراسم های دهه فجر اتکا به خود مردم و پیش برد مردمی مراسم است، حضور مردم در صحنه قطعا سبب مصونیت انقلاب اسلامی می شود، راز پایداری انقلاب حضور مردم در صحنه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت مبارزان انقلاب در مراسم های دهه فجر بیان داشت: بزرگ داشت کسانی که فجر آفرین بودند و با تمام وجودشان مبازره می کردن و چه بسا که در این راه جان خود را فدا کردند و همچنین افرادی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و سرکار خانم دباغ که با جان و مال خود چراغ انقلاب را روشن نگه داشتند که وظیفه ما بیان مجاهدت های آنها در مراسم های دهه فجر است.

الهی تبار با اشاره جایگاه کشور در بعد از انقلاب، گفت: مقایسه پیشرفت های فعلی با گذشته کار درستی نیست ولی آنچه که مورد توجه است استقلال، آزادی و قدرتی است که ایران در منطقه دارد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب تحول جغرافیای سیاسی منطقه شد، ایرانی که قبل از انقلاب تابع دستورات قدرت های بزرگ بود به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: برای نسلی که امام راحل و انقلاب اسلامی را ندیده اند دهه فجر فرصت خوبی برای بازخوانی انقلاب و دستاوردهای آن است.

وی با اشاره به رشادت های مردم عزیز ایران، گفت: مردم ما در جنگ و بعد از جنگ ثابت کردند که برای دفاع از استقلال کشور از همه چیز خود گذشته و برای محقق کردن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی چه قیمت هایی از جمله جنگ و تحریم را می دهند.

الهی تبار مطرح کرد: تأکید و اهتمام ما در جلسه ستاد دهه فجر استان بر اجرایی کردن تمامی سیاست ها و راهبرد هایی که از سوی شورای هماهنگی ابلاغ شده بدون هیچ افراط و تفریطی است.

وی از برنامه استان در دهه فجر خبر داد و گفت: 12 هزار برنامه فرهنگی، هنری، راهپیمایی در هفتاد و پنج نقطه استان، مراسم زنگ انقلاب در سه هزار آموزشگاه در روز دوازدهم بهمن و همچنین رژه تاکسی ران ها و موتور سوارها در این روز، مراسم بزرگداشت سرکار خانم مرضیه حدیدچی دباغ در هفدهم بهمن توسط کمیسیون بانوان در باشگاه معلمان شهر همدان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها می توان به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، 315 عنوان مسابقات ورزشی، غبارروبی گلزار های شهدای استان، مسابقات قرآنی، 503 عنوان برنامه در حوزه کودک و نوجوان، جشنواره بین المللی  فیلم فجر از شانزده بهمن ماه ، برگزاری موسیقی سنتی و جنگ شادی در سراسر استان اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به انتخابات هم زمان ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: با توجه به اینکه از بیست و پنج فعالیت انتخاباتی بیست و سه فرایند به صورت مکانیزه و دو فرایند به صورت فیزیکی انجام می شود که به حول و قوه الهی سعی بر فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای انتخابات الکترونیکی را داریم.

وی ادامه داد: در راستای انتخابات سالم از تمامی ارگان ها مانند نیروهای مصلح، سازمان اطلاعات و امنیت، رسانه و تریبون های دولتی انتظار می رود که به هیچ وجه جناحی عمل نکنند و عامل به انتخابات سالم در کشور شوند.

الهی تبار با اشاره به حضور پررنگ مردم همیشه در صحنه ایران، بیان داشت: سعی ما بر این است که بتوانیم فضایی مناسب برای همه دیدگاه ها و اندیشه ها فراهم آورده و ثبات و اعتماد را در انتخبات آتی پایه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات آوردگاه رأی و نظر مردم است و نهادهای دولتی باید با بی طرفی اعتماد مردم را تقویت کنند تا حضوری پرنشاط در عرصه انتخابات داشته و شاهد نقش آفرینی مردم ایران اسلامی باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از افزایش تعداد صندوق های اخذ رأی در استان خبر داد و گفت در سال گذشته حدود 1280 شعب اخذ رأی داشتیم و در دوره آینده بالغ بر 1700 شعبه اخذ رأی را خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و پیش رو داشتن انتخابات سال آینده، تأکید کرد: باید از این دهه مبارک برای مشارکت مردمی در انتخابات استفاده کنیم و از پرداختن به حواشی و تحلیل های نادرست بپرهیزیم و سبب پیشرفت و تعالی نظام شویم./979/201/ب2

ارسال نظرات