۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۵۵۴

«تحلیلی داستانی از سوره یوسف» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم كتاب «تحلیلی داستانی از سوره یوسف علیه السلام» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد.
کتاب‌«تحلیلی داستانی از سوره یوسف علیه السلام»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، كتاب «تحلیلی داستانی از سوره یوسف علیه السلام» به قلم استاد محمدرضا سرشار محقق گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه، منتشر شد.

 

این پژوهش،نتيجه تلاش علمي محقق ارجمند جناب آقای استاد محمدرضا سرشار است كه در گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، سامان يافته و به تازگی از سوی  سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

 

یکی از بخش‌های مهم قرآن، که از صدر اسلام تا کنون، پیوسته مورد توجه و علاقه مسلمین، ‌از هر صف و قشری بوده، قصه‌های آن است. این بخش قابل توجه از کلام خدا، به دلیل وجود عناصر ادبی و هنری برجسته نهفته در آن، خاصه با تاکیدی که خداوند در آیه‌ سوم «سوره یوسف» بر آن کرده، خود به خود،‌ برای اهالی ادبیات، اهمیتی دوچندان یافته است. به گونه‌ای که، در قرن حاضر، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به غیر از مفسران و قرآن‌پژوهان در میان داستان‌نویسان – و اخیرا نمایشنامه‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان – مسلمان، بحث‌های بسیاری برانگیخته و منجر به ترجمه و نگارش مقاله‌ها و کتاب‌های متعددی شده است؛ که اغلب، هر یک از جنبه‌ای، حاوی نکاتی ارزشمند درباره قصه‌های قرآن، و به طور خاص،‌ «سوره یوسف»اند.

چاپ دوم کتاب «تحلیلی داستانی از سوره یوسف علیه السلام» به قيمت ۲۰ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات