۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۷۵۶۰

چند خبرکوتاه از خوزستان

برگزاری مسابقات قرآنی ناحیه 4 اهواز، برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، گرامیداشت شهدای آتش‌ نشان در اهواز و برگزاری دومین دوره مسابقات والیبال کارکنان اوقاف به مناسبت دهه فجر از اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جاسم ساکی، کارشناس مسؤول و کارشناس قرآن، نماز و قرآن ناحیه ۴ آموزش و پرورش اهواز با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در این ناحیه گفت: طبق برنامه ‌ریزی های پیشین مسابقات قرآنی ویژه دانش‌ آموزان پسر این ناحیه می‌بایست ۹ و ۱۰ بهمن ‌ماه برگزار شود؛ اما به دلیل وقوع طوفان گرد و غبار فردا برگزار خواهد شد.

ساکی با بیان اینکه ۸۰۰ دانش ‌آموز پسر مقاطع متوسطه اول و دوم ناحیه ۴ اهواز در این مسابقات شرکت خواهند کرد، افزود: دبیرستان‌ های شاهد انصار و شهید بهشتی این ناحیه میزبان مسابقات هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ داور با دبیرخانه اجرایی این مرحله از مسابقات همکاری خواهند کرد، افزود: دانش ‌آموزان در رشته‌ های قرائت تحقیق و ترتیل، صحیفه سجادیه، نهج‌ البلاغه، تفسیر، مداحی، اذان، احکام و حفظ عمومی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کارشناس مسؤول و کارشناس قرآن، نماز و قرآن ناحیه ۴ آموزش و پرورش اهواز عنوان کرد: برگزیدگان این مرحله از مسابقات به دارالقرآن ‌های این ناحیه جهت شرکت در کارگاه‌ های آموزشی معرفی خواهند شد.

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش

محمد ره‌انجام، مسؤول دارالقران مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات اذان و دعاخوانی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش شامگاه گذشته دوشنبه ۱۱ بهمن ‌ماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسجد جواد الائمه(ع) مدرسه علمیه میزبان این مسابقات بود، گفت: این مسابقات برای اولین بار در مدرسه برگزار شد و به عنوان مقدمه ای است که دوره‌ های آینده مسابقات قرآنی به آن اضافه خواهد شد.

مسؤول دارالقران مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش با بیان اینکه در هر رشته از مسابقات ۳ نفر به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی خواهند شد، افزود: از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل خواهد شد.

ره‌انجام گفت: هدف از برگزاری این مسابقات جذب طلاب مدارس علمیه به شرکت در مسابقات قرآنی است.

گرامیداشت شهدای آتش‌ نشان در اهواز

همزمان با برگزاری جشن آب ‌های خوزستان از 12 تا 15 بهمن‌ماه در اهواز، آیین گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آتش ‌نشان پلاسکو برگزار می‌شود.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آتش ‌نشان ساختمان پلاسکو تهران با حرکت نمادین کاروان آتش ‌نشانان و خودروهای آتش‌ نشانی بر روی پل سفید اهواز برگزار می‌شود و مردم خوزستان یاد این شهدای خدمت را گرامی می‌ دارند.

در این جشنواره که همزمان با روز جهانی تالاب‌ ها و نیز جشن 80 سالگی پل سفید اهواز برگزار می‌شود، آتش ‌نشانان اهوازی به همکاران فداکار و شهیدشان ادای احترام می کنند.

در این برنامه که روز پنجشنبه 14 بهمن از ساعت 16 آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه دارد آتش ‌نشانان و ماشین ‌های آتش‌ نشانی، دوچرخه ‌سواران، اسب سواران و دونده ‌ها حضور دارند.

برگزاری دومین دوره مسابقات والیبال کارکنان اوقاف به مناسبت دهه فجر

دومین دوره مسابقات والیبال معاونت ها و مدیریت ها و ادارات کل ستاد سازمان اوقاف، از سوی مرکز مقاومت بسیج این سازمان از روز یک شنبه 17 بهمن ماه به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

این دوره از مسابقات روزهای یکشنبه و سه شنبه، از ساعات 15 تا 16:30 در سالن والیبال مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا برگزار خواهد شد.

تیم های این مسابقات هر کدام به نام یکی از شهدا مزین خواهد شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات