۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۶۲۰

گردهمایی اساتید و هنرمندان خوشنویس حوزوی برگزار شد

گردهمایی اساتید، فارغ التحصیلان، هنرجویان و هنرمندان خوشنویس حوزوی به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
زین العالدین اسماعیلی رییس انجمن طلاب خوشنویس کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی عصر امروز در گردهمایی اساتید، فارغ التحصیلان، هنرجویان و هنرمندان خوشنویس حوزوی که در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: در روزگار خطیری زندگی می کنیم و انقلاب به مرحله ای رسیده که دشمنان دیرین و جدید با ابزارهای مختلف هنر و رسانه حداکثر تلاش خود را برای مقابله با انقلاب عظیم اسلامی ملت ایران به خرج می دهند؛ وظیفه هنرمندان در این شرایط و برهه خطیر و سنگین و بزرگ است.

در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: نقشی اساسی در رشد و سیر تکاملی خط وجود داشته و نمونه های برجسته ماندگار آن در تاریخ از آثار خطاطان بزرگ، نوشته ها و کتیبه هایی است که از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) برای ما به یادگار مانده اند.

وی با بیان این که نقش هنر امروز نقش سرنوشت سازی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در تصویب اساس نامه مسجد جمکران ضمن این که برخی مسائل را نفی کردند، برخی را مربوط به حوزه علمیه قم دانستند و مسجد جمکران باید در کنار حوزه باشد، نه در عرض آن؛ همچنین بر دو مسأله پژوهش و هنر تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی مازندرانی، رییس حوزه علمیه مصطفی خان ساری در این مراسم تصریح کرد: خداوند می فرماید خدا روح را در کالبد ما به امانت گذاشت و این روح در میان ما یک منظور همان جمله امام خمینی(ره) است که هنر دمیدن روح تعهد است که اگر هنرمند متعهد شود، سود برده است.

وی گفت: می خواهیم به دنیا ثابت کنیم که اگر حوزه های علمیه فقه و اصول و معانی و بیان و کلام و تفسیر و نجوم دارد در هنر هم دستی دارد که واقعا هم دارد؛ اگر بخواهیم در این دنیای وانفسا برد هنری و معنوی کنیم، باید از عمر خود به درستی استفاده کنیم.

زین العالدین اسماعیلی رییس انجمن طلاب خوشنویس کشور اظهار داشت: هنرمند خلاق می بایست مجرای الوهیت شود؛ تا خدا در او طالع گردد؛ پس لازمه آفرینش شیدایی و عاشقی است و این چنین است که در نگاه هنرمند دنیا مقصودی متعالی و هنر نمایش و زیبایی است.

وی گفت: از آنجایی که در حوزه های علمیه ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در عرصه های مختلف فرهنگی هنری وجود دارد، می تواند به نوعی در عرصه تبلیغ و بیان معارف الهی در ابعاد مختلف سهم به سزایی داشته باشد.

رییس انجمن طلاب خوشنویس کشور تصریح کرد: برای متمرکز کردن این همه استعدادها و توانمندی های شگرف در ابعاد گوناگون تشکیل انجمن ها کاملا ضروری به نظر می رسید که درباره آن بتوان گام های بزرگتر و فاخر تر ارائه کرد، چرا که همه هنرها و ابزار های هنری برای به خدمت گرفتن اهداف متعالی دینی است./822/پ202/ج

ارسال نظرات