۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۷۸۵۹

بررسی «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن» در یک اثر

کتاب «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن» به اهتمام حجت‌ الاسلام جعفری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
کتاب «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، کتاب «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن» به اهتمام حجت‌ الاسلام علی جعفری و با مقدمه حسین کچویان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کتاب «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن» مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دیدگاه‌ها ارائه‌شده در سمینار «جامعه‌شناسی راهپیمایی ۲۲ بهمن» و گفت‌وگوهای علمی بعد از سمینار است.

این سمینار به حمایت پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های این پژوهشکده، در تاریخ پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، در تهران برگزار شد. سمینار از چهار پنل برخوردار بود که یک روز کامل را شامل می‌شد. در هر پنل سه سخنرانی پیش‌بینی شده بود که مجموعاً دوازده سخنرانی را تشکیل می‌داد. قریب هشت گفت‌وگوی علمی نیز بعد از سمینار اجرا شد که مجموعاً به بیست مورد رسید.

کتاب جامعه شناسی ۲۲بهمن شامل گفتارهایی از یا گفتگوهایی با دکتر علیرضا شجاعی زند، دکتر ناصر فکوهی، دکتر تقی آزاد ارمکی، دکتر ابراهیم فیاض، دکتر عبدالله گیویان، دکتر منوچهر محمدی، دکتر جوادی یگانه، دکتر محمدهادی همایون، دکتر محمدعلی الستی، دکتر احمد نادری، دکتر جمشیدیها، دکتر انتظاری، دکتر محمد حسین هاشمیان، دکتر عبدالکریم خیامی،دکتر سید مجید امامی، دکتر فرشاد مهدیپور، دکتر پرویز امینی، دکتر محمد آقاسی، دکتر سینا کلهر، دکتر محسن حسام مظاهری، سید علی کشفی و علی جعفری است.

حجت‌الاسلام علی جعفری درباره کتاب «جامعه‌شناسی راهپیمایی 22 بهمن» گفت: این کتاب اولین کتاب در حوزه مطالعات مربوط به راهپیمایی‌ها است.

وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن یک آیین ویژه و اصالتاً ایرانی است به‌نوعی که راهپیمایی‌هایی که در ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا نه وجود داشته نه وجود دارد. این کتاب در حوزه جامه شناسی مردم‌شناسی راهپیمایی است.

جعفری اظهار داشت: این کتاب در حقیقت یک کتاب نظری است که برای علاقه‌مندان به مطالعه حوزه‌های اجتماعی و علوم انسانی و هم برای کسانی که در حوزه برگزاری و مدیریت مناسک مذهبی یا انقلابی و شهری فعالیت دارند کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: این کتاب به دلیل اینکه برای بار اولین به مسئله راهپیمایی به‌عنوان یک پدیده اجتماعی توجه می‌کند ، سعی دارد آن را از ابعاد مختلف بررسی کند. همچنین این اثر زمینه بسیار مناسبی برای پایان‌نامه‌ها و مطالعات بعدی خواهد بود ازاین‌رو این کتاب برای دانشجویان ارشد و کسانی که حوزه‌های مطالعات اجتماعی مشغول هستند بسیار کاربردی خواهد بود./998/د102/ق

ارسال نظرات