۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۹۳۵
آیت‌الله جاودان:

سیاست آمریکا براساس تفکر سرمایه گذاری تنظیم شده است

آیت‌الله جاودان گفت: سیاست آمریکا براساس تفکر سرمایه گذاری تنظیم شده و چون بخش عظیمی از سرمایه گذاران این کشور یهودیان هستند سبب شده به شدت از اسرائیل حمایت ‌کند و این نشان از ثروت پرستی آمریکا است.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جاودان، استاد اخلاق، چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، اظهار داشت: پرستش انسانها به دو صورت الهی و نفسانی تقسیم می‌شود.

وی افزود: جامعه بشری در طول تاریخ شاهد پرستش خدایان گوناگونی همچون بت، ثروت، ستاره، حیوانات، شهرت و غیره بوده است.

آیت‌الله جاودان در ادامه با اشاره بر اینکه برخی ثروت و مال دنیوی را پرستش می‌کنند، بیان داشت: امروز سیاست آمریکا براساس تفکر سرمایه گذاری تنظیم شده و چون بخش عظیمی از سرمایه گذاران این کشور یهودیان هستند، سبب شده به شدت از اسرائیل حمایت ‌کند و این نشان از ثروت پرستی آمریکا است.

این استاد اخلاق درباره اینکه یقین حاصل خداپرستی است، ابراز کرد: یقین مهم‌ترین سرمایه یکتاپرستان در قیامت محسوب می‌شود و تنها توشه‌ای که انسان می‌تواند در عالم آخرت به همراه داشته باشد اعمالی است که در این دنیا انجام داده است.

وی یقین را بهترین توشه بیان کرد و گفت: یقین بالاترین ارزش را در قیامت دارد و بهای آن بهشت است، اگر انسان در همه امور دنیوی به خداوند یقین داشته باشد قلبی آسوده خواهد داشت و در همه مواقع با جان و دل به خداوند اعتماد خواهد کرد.

آیت‌الله جاودان با اشاره به عمل زشت غیبت، عنوان کرد: باکی نیست غیبت کننده در کجا هلاک شود؛ انسان متقی در همه موارد خداوند متعال را وکیل خود قرار می‌دهد به همین سبب هرگز طعم شکست را نخواهد چشید.

این استاد اخلاق با اشاره به درجات یقین، گفت: اگر یقین در قلب انسان تثبیت شود دیگر هیچ امور و حادثه دنیوی او را متزلزل نخواهد کرد.

وی با تأکید به اینکه گناه قلب انسان را مریض می‎کند، بیان داشت: بار گناه عمدی بیش از گناه غیرعمدی است و استمرار بر گناه قلب انسان را آلوده می‌کند و در طول زمان پاک نمی‌شود مگر آن که انسان به محضر الهی توبه کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه عبادت انسانها بر اساس یقین متفاوت است، اظهار داشت: عدم اطاعت از هوای نفس انسان را به مقام یقین می‌رساند، هواپرستی زمینه انجام گناه را برای انسان فراهم می‌آورد و بدترین درجه هواپرستی است که تکرار آن قلب انسان را دچار بیماری شک می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماری قلب ثمره تکرار و عدم جبران گناه است، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیماری دل در کنار منافق ذکر کرده است./813/201/ب2

ارسال نظرات