۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۷۸۴۳۶

کتاب شهید دمکراسی در آلبانی رونمايي شد

آيين رونمايی از کتاب «بابا شفکت گلاوا، شهید دمکراسی» نوشته سوریا جلای، نويسنده آلبانيايي در محل سالن اجتماعات موزه ملی تیرانا برگزار شد.
دمکراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، از کتاب «بابا شفکت گلاوا، شهید دمکراسی» نوشته سوریا جلای، نويسنده آلبانيايي در محل سالن اجتماعات موزه ملی تیرانا رونمايی شد.

در این آيين که به همت مرکز جهانی بکتاشیه برگزار شد، کتاب «بابا شفکت گلاوا، شهید دمکراسی» به مخاطبان كتاب معرفی شد و سخنرانان در مورد محتوای کتاب و بابا شفکت، سخنرانی کردند.

در ابتدا بابا موندی، رهبر جهاني بكتاشيه با ابراز سخنراني خود گفت: بابا شفکت، مانند دیگر روحانیون بکتاشیه جان خود را فدای دین، آزادی و دمکراسی و مقابله قبال با شکنجه، آزار و اذیت، تاریکی و گمراهی کرد.

وي سپس با بيان اينكه این کتاب اولین آثار از مجموعه «آزار و اذیت روحانیون بکتاشیه در نظام کمونیستی» مرکز جهانی بکتاشیه است، افزود: هدف از این کار آشکار کردن سهمیه فراموش شده روحانیت بکتاشیه است.

سخنران بعدی مراسم فرید فیجا بود كه اظهار كرد: روحانیت بکتاشیه همیشه در خدمت مردم و در دفاع از ارزش‌های معنوی و مذهبي حتي تا دم مرگ بوده‌اند. این کتاب هم در راستای ارزیابی و احترام به زحمات روحانیت مورد شکنجه و یا اعدام شده بکتاشیه منتشر شده است.

آگیم زکا، ویراستار کتاب نيز به عنوان ديگر سخنران مراسم گفت: شعار روحانیت بکتاشیه «بدون وطن دین معنا ندارد» است، بابا شفکت گلاوا نيز براي ياري رساندن به میهن خویش از هیچ تلاشي فروگذار نکرد و را در این راه ایثار كرد و به شهادت رسيد.

سپس سوریا جلای، نویسنده کتاب با بيان سخناني به لزوم معرفي ایثار و زحمات روحانیت بکتاشیه در راستای احساسات میهن‌دوستی آنان برای جامعه آلبانی اشاره كرد./982/ب102/د

ارسال نظرات