۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۷۴۲
آیت‌الله ری شهری:

نقطه تمرکز کارهای فرهنگی، محبت الهی باشد

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه نقطه تمرکز کارهای فرهنگی باید محبت الهی باشد، گفت: معاونتهای فرهنگی نقش موثری در تاثیرگذاری و جهت دهی در دانشگاه‌ها دارند و حوزه فرهنگی از امور ذاتی آموزش عالی به شمار می‌رود.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در در دیدار مدیران و مسؤولان فرهنگی دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف و وظیفه مردم پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همان گونه که دانشگاه‌ها در پیدایش انقلاب سهم قابل توجهی داشتند به طور قطع در حفظ و صیانت از آن نیز سهم موثری نیز خواهند داشت، اگر دانشگاه‌ها بتوانند این نقش را در پاسداری از انقلاب ایفا کنند باید به بخشهای فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: معاونتهای فرهنگی نقش موثری در تاثیرگذاری و جهت دهی در دانشگاه‌ها دارند و حوزه فرهنگی از امور ذاتی آموزش عالی به شمار می‌رود.

این مفسر قرآن کریم درباره اینکه معاونتهای فرهنگی می‌توانند در کنار آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها سه نقش اساسی مهم را ایفا کنند، تصریح کرد: جهت دهی آموزش و پژوهش یکی از نقشهایی است که معاونتهای فرهنگی می‌توانند انجام دهند زیرا با هدایت علم به سوی انسانیت، زمینه بهروزی و رشد انسانی دانشجویان را فراهم خواهند آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همه علوم را از نظر اسلام ارزشمند دانست و گفت: علوم زمانی ارزشمند است که در خدمت انسان و رشد او قرار گیرد در غیر این صورت جهل فایده‌اش بیشتر علمی است که به زیان بشر باشد، متاسفانه امروز در جوامع بشری علم جهت‌دهی خود را از دست داده و در خدمت پول، ویرانی و فقر بیشتر مردم قرار گرفته است.

استاد اخلاق با تاکید به اینکه سمت و سوی علوم باید از طریق فرهنگ تعیین شود، ابراز کرد: علم باید در خدمت مردم و در خدمت رشد انسانیت قرار گیرد و این مهم با برنامه ریزی حوزه فرهنگ موثر می‌شود ارزش آموزش و پژوهش با جهت دهی علم مشخص می‌شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری آداب تعلیم و تعلم را از وظایف ذاتی معاونت فرهنگی دانست و اظهار داشت: رعایت برخی نکات از سوی استاد و دانشجو در راستای اهداف متعالی کسب علم بسیار حائز اهمیت است.

وی وجود نشاط در دانشگاه‌ها را بسیار مهم بیان کرد و گفت: نشاط در فراگیری بهتر علوم تاثیر بسزایی دارد و معاونت فرهنگی با ایجاد یک بستر شاد می‌تواند این مهم را محقق سازد و این نشاط باید از طریق حلال و موافق ارزشهای اسلامی صورت بپذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دقت در گزینش مسؤولان فرهنگی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: مسؤولان فرهنگی باید از افراد با تجربه باشند و بتوانند با دانشجویان از طریق عاطفی برخورد کرده و از برخورد حذفی به جد پرهیز کنند تا دانشجویان در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت و آموزش ببینند.

این مفسر قرآن کریم درباره اینکه معاونتهای فرهنگی برای جذب بیشتر دانشجویان لازم است به مطالعه سیره نبوی رجوع کنند، خاطر نشان کرد: چگونگی برخورد افراد سبب جذب و دفع افراد می‌شود پیامبر(ص) در هنگام دعوت مشرکان به دین اسلام بهترین رفتار و برخورد را داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه معاونتهای فرهنگی آن است که جوانان با محبت الهی آشنا شوند زیرا همه خوبی ها در این امر به دست می‌آید نقطه تمرکز کارهای فرهنگی باید محبت الهی باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات