۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۸۷۵۴
تولیت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

متقین گناه کار را سرزنش نمی کنند

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه سرزنش انسانهای گناهکار در زندگی دنیوی و اخروی انسان آثار بدی خواهد داشت، گفت: متقین از سرزنش دیگران به جد پرهیز می‌کنند زیرا آنان انسانهای گناه کار را همانند بیمارانی می‌دانند که نیاز به درمان دارند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار داشت: سرزنش دیگران نسبت به رفتارهای خَلقی و خُلقی و یا گناهانی که فرد گناهکار انجام داده گناهی بس بزرگ است.

وی افزود: آثار و نتایج سرزنش در زندگی دنیوی و اخروی سرزنش کننده بسیار بد و سخت خواهد بود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به یکی از ویژگیهای انسانهای با تقوا، ابراز کرد: متقین از سرزنش دیگران به جد پرهیز می‌کنند زیرا آنان انسانهای گناه کار را همانند بیمارانی می‌دانند که نیاز به درمان دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: امام علی(ع) فرمودند: شایسته است کسانی که اهل عصمت هستند با اهل گناه و معصیت مهربانی کنند؛ گناه به عنوان یک بیماری محسوب می‌شود و نوع رفتار با بیمار باید متناسب با بیماری او باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره اینکه مردم نسبت به انجام گناه به دو دسته تقسیم می‌شوند، بیان داشت: انسانها یا آلوده به گناه هستند و یا اینکه از گناه اجتناب می‌کنند به همین سبب برخورد با گناه‌کار باید به گونه‌ای باشد که موجب هدایت او باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات