۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۸۸۸۴
مسؤول گروه تبلیغی قاصدک:

استفاده از هنر و رسانه اثر تبلیغ را دوچندان می کند

مسؤول گروه تبلیغی قاصدک نقش هنر را در تبلیغ مفاهیم دینی مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از هنر و رسانه اثر تبلیغ دین را دوچندان می کند.
تبلیغ نوین

حجت الاسلام محمدحسین حبیبی مسؤول گروه تبلیغی قاصدک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های این گروه تبلیغی، عنوان کرد: گروه تبلیغی قاصدک با هدف تبلیغ هنری و رسانه ای از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت توانسته ایم تولیدات نمایشی خوبی را اجرا کنیم.

وی افزود: اجرای نمایش های دانش آموزی در ماه محرم، اجرای 5 شب نمایش برای بخش کودک و نوجوان حرم حضرت معصومه(س) و اجرای 5 نمایش 5 تا 7 دقیقه ای در هیأت های دانش آموزی با محتوای دینی، از فعالیت های این گروه بوده است.

مسؤول گروه تبلیغی قاصدک تصریح کرد: سال گذشته با همکاری گروه تبلیغی سفیر که تبلیغ سنتی انجام می دهند، به استان کرمان رفتیم و در مدارس کهنوج و نیز حوزه های علمیه و روستاهای آن شهر نمایشی 30دقیقه ای با موضوع حضرت حر اجرا کردیم که توانست اثر مناسبی بر روند تبلیغی بگذارد.

حجت الاسلام حبیبی اجرای نمایش های خیابانی را از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی دانست و اظهار کرد: عید امسال در کنار نمایشگاه حرم در شبستان، چند اجرا با موضوع حجاب و امر به معروف توسط گروه اجرا شد، همچنین با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی توانستیم تله تئاتر 30دقیقه ای با موضوع امر به معروف تولید کنیم.

وی افزود: تولید متون یکی دیگر از فعالیت های این گروه است که طی این مدت مجموعه ای شامل 10 نمایشنامه نوجوان با موضوع انس با قرآن را با حمایت و همکاری اوقاف و دفتر تبلیغات تولید شده است.

مسؤول گروه تبلیغی قاصدک خاطرنشان کرد: تولید مجموعه نمایش رادیویی 114 ثانیه ای از دیگر برنامه های در دست تولید است که تاکنون 35 قسمت آن ساخته شده که موضوع آن برگرفته از آیات قرآن است که تمام کارهای آن در تولید متن، تدوین و ضبط از سوی گروه قاصدک انجام شده و یک کار استاندارد با محتوای بسیار خوب است که در حال هماهنگی با رادیو معارف و رادیو جوان هستیم تا این نمایش ها پخش شوند.

حجت الاسلام حبیبی با مهم دانستن نقش هنر در تبلیغ مفاهیم دینی ابراز کرد: تبلیغ سنتی مخاطب خاص خود را دارد اما این روش برای افرادی که ذهنیت مناسبی نسبت به روحانیت و مباحث دینی ندارند اثر لازم را ندارد و تبلیغ نوین در بخش هنر و رسانه می تواند به صورت غیرمستقیم پیام تبلیغی را منتقل کند و بخشی از جامعه را که گوش شنوایی برای تبلیغ سنتی ندارند را جذب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات نوین دفتر تبلیغات، حمایت خوبی از گروه های تبلیغی انجام می دهد اما کسانی که می خواهند کار تأثیرگذار و مداوم داشته باشند، نباید خود را متوقف در حمایت های دفتر تبلیغات کنند چرا که آنها بودجه های محدودی دارند و ما نیز با درک این موضوع، فعالیت های خود را انجام می دهیم./872/ت302/ی

ارسال نظرات