۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۷۸۹۶۲
حجت الاسلام پژمان فر:

ایران به برکت انقلاب کشوری مقتدر است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب از وقوع این توافق پیشگیری می کردند، امروز برخی می گفتند «ما می خواستیم مشکلات را حل کنیم اما نگذاشتند.»
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در همایش بصیرتی بقعه متبرکه خواجه مراد مشهد به مناسبت فرارسیدن دهه مبارکه فجر که در محل این بقعه متبرکه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان گفتمان ساز در جامعه بشری ای که به بن بست رسیده بود و از قالب نظری راهی برای خروج از مشکلاتش نمی یافت، مسیر انسان ها را به سوی خروج از این بن بست تغییر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در جامعه ای شکل گرفت که انسان ها حضور دین را در کشورشان خیلی محدود می دیدند و اگر می خواستند بر اساس مبانی دینی زندگی کنند، باید محدودیت های فراوانی را به خود تحمیل می کردند. اگر نگاهی به گذشته خود داشته باشیم، کیفیت این وضع را در می یابیم.

برخی در صدد تطهیر چهره رژیم طاغوت برآمده اند

وی با اشاره به عملیات روانی ضد انقلاب برای تطهیر چهره ننگین رژیم طاغوت، گفت: باید برای نسل جوان ما روشن شود که چرا خواستار براندازی رژیم پهلوی بوده ایم و از آن جا که ما در این زمینه کم کاری کرده ایم، گاهی آن قدر تخریب صورت می گیرد که پهلوی را به عنوان کسی که اوج رفاه را برای مردم رقم زده بود معرفی کرده اند و بعضا کودکان ما دچار شبهه نسبت به قلسفه این انقلاب شده اند.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: فساد و نا امنی موجود در دوران پهلوی باید برای نسل جدید تبیین شود. ما به خاطر داریم که بسیاری از دختران مستعد کشورمان به دلیل ناسالم بودن فضای آموزشی کشور امکان ادامه تحصیل نداشتند اما متأسفانه ما نتوانسته ایم این خاطرات را برای نسل خودمان روشن کنیم.

ایران به برکت انقلاب اسلامی، کشوری مقتدر است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نقش آفرینی می کند، خاطرنشان کرد: ایران زمانی ژاندارم منطقه بود و پس از انقلاب اسلامی در ایران، مصر این نقش را بر عهده گرفت. امروز اگر وضعیت مصر و ایران را مقایسه کنید، می بینید در مصری که انور سادات در آن حکومت می کرد و طی قرارداد کمپ دیوید اسراییل را به رسمیت شناخت، امروز از حدود 15 میلیون جمعیت قاهره، 5 میلیون نفر در قبرستان این شهر زندگی می کنند.

وی از اقتدار ایران اسلامی در زمینه های علمی، به عنوان یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ما کشوری مقتدر است. برای نمونه سطح بی سوادی کشورمان را مقایسه کنید. یادمان نرود که پیش از انقلاب پزشکان کشور ما یا پاکستانی بودند و یا هندی؛ اما امروز به اندازه ای نیروی کارآمد تربیت کرده ایم که پزشکان ما در کشورهای دیگر نیز خدمات پزشکی ارائه می کنند.

تهدیدهای مقامات آمریکایی ناشی از هراس و ذلت آن هاست

حجت الاسلام پژمان فر به موفقیت های امنیتی و نظامی کشور نیز اشاره و اظهار کرد: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد بسیار پایدار و ارزشمند است و با وجود این که دشمن تمام توانش را گذاشته تا ایران را ناامن جلوه دهد و مرزهای ما را تهدید کند، فضای امنی در کشور وجود دارد. در گزارش اخیر یونسکو، ایران  به عنوان تنها کشوری که اگر یک توریست خارجی بخواهد به آن سفر کند، امنیت کامل دارد، معرفی شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تهدیدات مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی را ناشی از هراس آن ها از ایران دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها حرف مضحکی می زنند که کودکان ما به آن می خندند. آن ها خودشان می دانند که امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب «دوران بزن و دررو گذشته و اگر بخواهند وارد نبرد نظامی با ایران شوند، ممکن است شروع کننده باشند اما پایان دهنده نخواهند بود.»

وی تأکید کرد: دشمنان ما اصلا شرایط این که بخواهند به مسائل نظامی فکر کنند، ندارند. گزارشی منتشر شد که افسران ارشد آمریکایی گفته بودند «اگر بخواهید وارد درگیری نظامی با ایران شوید، باید بدانید که این اتفاق به معنای بمباران شدن و از بین رفتن رژیم غاصب صهیونیستی است.» آن ها می دانند که ما کشور قدرتمندی هستیم.

تبیین آثار فرهنگی انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان

حجت الاسلام پژمان فر افزود: ما امروز از نظر فرهنگی نیز قدرتمند هستیم و به لطف خدا هیچ جایی در جهان نیست که دوستداران انقلاب اسلامی در آن نباشند. امروز فقط در نیجریه 15 میلیون شیعه وجود دارد که پس از انقلاب اسلامی شیعه شده اند و دیدید که آذرماه سال گذشته روحانی نیجریه ای، شیخ زکزاکی را در این کشور دستگیر کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما امروز در حال حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی هستیم؛ در حالی که پیش از انقلاب اسلامی در ایران، دوقطبی هایی مثل بلوک شرق و غرب جهان را بین خودشان تقسیم کرده بودند و کشورها باید به یکی از آن ها وابسته می بودند. گفتمان انقلاب اسلامی امروز جریان شرق را به موزه تاریخ فرستاده و غرب نیز در برابر آن به زانو درآمده است.

وی با تأکید بر این که «تهدیدهای آمریکا و غرب، نعره وحشت، ضعف و ناتوانی است»، افزود: اگر آمریکایی ها این مواضع را نشان می دهند، از روی زبونی و ذلت آن هاست نه از روی اقتدار. امروز در شرایط حساسی هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

حجت الاسلام پژمان فر با یادآوری بدعهدی آمریکا در قبال توافق هسته ای موسوم به برجام خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب از وقوع این توافق پیشگیری می کردند، امروز برخی می گفتند «ما می خواستیم مشکلات را حل کنیم اما نگذاشتند.»

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: کسانی که شعار «برد برد» می دادند، امروز باید از مردم عذرخواهی کنند چرا که کشور را سه سال معطل کردند و رکود در فعالیت ها ایجاد شد. این جریان باید عذرخواهی کرده و به دامان مردم، رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی برگردند./820/201/ص

ارسال نظرات