۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۹۰۲۰
آیت‌الله ری شهری:

سرزنش اثر سوء در تربیت فرزندان دارد

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه تربیت فرزند از مهم‌ترین وظایف والدین محسوب می‌شود، گفت: تربیت صحیح فرزند نیاز به تجربه و آموزش والدین دارد تربیت فرزندان باید عاری از هر سرزنش و خشونتی باشد زیرا خشونت بر فرزندان اثر سوء دارد.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه همین آستان برگزار شد، گفت: سرزنش بدترین اعمال است.

وی افزود: سرزنش گناه‌کار مورد ذم الهی است و اسلام مسلمانان را به اجتناب از آن توصیه می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان گناهکار بیمار است و باید بیماری آن درمان شود، بیان داشت: سرزنش و خشونت با گناه‌کار نه تنها مانع ترک گناه نمی‌شود بلکه زمینه و جرات بر تکرار گناه را در وجود انسان افزایش می‌دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: امام علی فرمودند: بپرهیزید از کثرت سرزنش انسان گناه کار، چرا که این امر موجب تحریک فرد و تکرار گناه می‌شود؛ عادت کردن به گناه، ثمره زیادی سرزنش انسان گناه‌کار است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید به اینکه باید از سرزنش نوجوان پرهیز شود، خاطرنشان کرد: تندی با نوجوان راه بازگشت و اصلاح خطا را مسدود می‌کند و سبب می‌شود نوجوان به انجام خطای خود لجاجت کرده و خطا را تکرار کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری تربیت فرزند را امری مهم و وظیفه سنگین بیان کرد و گفت: تربیت صحیح فرزند نیاز به تجربه و آموزش والدین دارد امام صادق(ع) فرمودند: خدا رحمت کند پدر و مادری را که فرزندش را در انجام اعمال نیکو یاری کند، آنان نباید بیش از توان فرزندان از او توقع کرده و از خشونت و سختگیری به جد پرهیز کنند زیرا خشونت با فرزند اثری منفی خواهد داشت./202/813/ب1

ارسال نظرات