۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۰۲۴
امام جمعه اروندکنار آبادان:

تندروی های ترامپ درگیری های داخلی آمریکا را افزایش خواهد داد

امام جمعه اروندکنار آبادان تندروی های ترامپ را سبب رقم زدن آینده نامطمئن جهان و افزایش درگیری های داخلی در آمریکا عنوان کرد.
ترامپ

حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه اروندکنار آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه سیاست گذاری دولت های آمریکا بر رفتارهای غیرانسانی پایه گذاری شده است، اظهار داشت: اعتقادات، تفکر و آموخته های دولتمردان آمریکا با چنین اموری و اصولی نهادینه شده است از جمله اینکه معتقدند غیر آمریکایی ها شایستگی زندگی همچون آمریکایی ها را ندارد و همه منافع و منابع خدادادی سراسر جهان از آنِ آنها است.

امام جمعه اروندکنار آبادان با بیان اینکه دولتمردان آمریکا سایر کشورها را جهان سومی و عقب مانده می شمارند، ابراز داشت: کدخدای جهان فرض کردن و عدم رعایت حقوق بشر دیگر خصلت دولتمردان آمریکایی است و اقدام ترامپ در منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا براساس تفکرات و ایدئولوژی های نهفته شده در فرهنگ آمریکا چندان عجیب نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی اروندکنار آبادان وجه تمایز میان آمریکا با سایر کشورها و رفتارهای غیرانسانی را خصلت رؤسای جمهور آمریکا دانست و افزود: اقدام اخیر ترامپ و لغو چنین دستوری از سوی قاضی دادگاه را شاهد هستیم که در این باره سازمان سیا قاضی مذکور را تهدید می کند.

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه جهان پرتلاطمی را در دوران ترامپ شاهد خواهیم بود، گفت: تندروی های ترامپ معرف هویت آمریکا و آینده نامطمئنی را برای این کشور رقم خواهد زد.

وی معرفی تفکر آمریکا و انزجار بیشتر از آن را در دوران ترامپ بسیار قوی دانست و عنوان کرد: درگیری های داخلی آمریکا میان کنگره و مخالفان در پی اقدامات جنجالی ترامپ بیشتر و سقوط تفکر لیبرالیسم و آمریکا را در پی خواهد داشت./303/9456/ب1

ارسال نظرات