۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۲۹۲
آیت‌الله ری شهری:

مهرورزی از راه‌های درمان شخص گناه کار است

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه گناه یک بیماری روحی است، گفت: با مهرورزی می‌توان بیماری روحی انسان‌های گناه کار را درمان کرد.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز 19 بهمن ماه در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: سرزنش دیگران مورد ذم الهی است.

وی با بیان اینکه گناه یک بیماری روحی است، ابراز کرد: با مهرورزی می‌توان بیماری روحی انسان‌های گناه کار را درمان کرد و این امر زمانی توصیه می‌شود که امید به بازگشت گناه‌کار وجود داشته باشد.

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد: امام صادق(ع) به نقل از امیرمومنان(ع) فرمودند: پیامبر به ما دستور داد که با اهل معصیت با ترش رویی برخورد کنید و رضایت الهی را در دشمنی با آنان جستجو کنید؛ این روایت مربوط به گناه کارانی است که دیگر امید به بازگشت و توبه آنان وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که برای انسان گناه کار حد تعیین می‌شود مهربانی کردن با او امری بی معنا و نادرست است زیرا راه بازگشت برای او باقی نمانده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: رحم کردن به کسی که در حق خودش رحم نمی‌کند صحیح نیست زیرا او نه تنها به خود رحم نمی‌کند بلکه به دیگران هم رحم نخواهد کرد و زمینه هلاکت امت را فراهم خواهد آورد./202/813/ب1

ارسال نظرات