۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۳۹۵
تولیت مسجد مقدس جمکران:

ملت تا زمانی که امام و رهبر دارد زیر بار ظلم نخواهد رفت

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که دشمنان اسلام با اعمال تحریم های به اصطلاح فلج کننده قصد براندازی و شورش علیه نظام را داشتند، گفت: تا زمانی که ملت ایران امام و رهبر دارد، زیر بار ظلم نخواهد رفت.
تولیت مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداخت و با گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای ویژگی های مختلفی است که از جمله این ویژگی ها این است که انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین علیه مستکبرین است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر این که انقلاب را قشر مستضعف پدید آوردند، گفت: امام خمینی(ره) در ادبیات معاصر کلمات و عبارت های قرآنی جدید را احیا کرد در حالی که 50 سال پیش در کشور کلمه مستضعف در جامعه رایج نبود و کسی معنی آن را نمی فهمید.

وی ادامه داد: امام راحل این عبارات را در راستای انقلاب ناب در جامعه احیا کردند و فرهنگ شهادت که امروز هر چه اقتدار و ابهت در جامعه داریم به برکت خون شهدا است را به وجود آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به آیه « ونريد أن نمن علي الذين استضعفوا في الأرض» گفت: خدای متعال اراده کرده بر این مستضعفان منت گذارده و آن ها را پیشوایان قرار داده تا به رهبری حضرت ولی عصر(عج) حاکم کل جهان شوند.

وی بیان داشت: امام راحل پیش و پس از انقلاب و دفاع مقدس از توده مردم و مستضعفان جامعه حمایت می کردند و گاهی آن ها را به پا برهنگان تعبیر می کردند؛ ایشان معتقد بودند که همه دستاوردها مرهون قشر پاربرهنه است و ما معنای این کلمات را در آن دوران نمی فهمیدیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: بنده بعد از رحلت امام خمینی(ره) که توفیق خدمت گزاری در بنیاد شهید را داشتم، یک تحقیق درباره شخصیت شهدا انجام دادیم و متوجه شدیم که 97 درصد شهدای ما از قشر مستضعف هستند.

وی با بیان این که سه درصد از شهدا از قشر متوسط به بالا هستند که برخی از این ها هم از دست خانواده خود فرار کرده بودند، گفت: این 97 درصد شهدا از پایگاه مسجد به معراج شهادت رفته و آن هایی که با مسجد در ارتباط نبودند، کمتر موفق به این فیض شده بودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: خانواده های شهدا بهترین سرمایه های خود را بدون هیچ توقعی در راه خدا داده اند؛ امام خمینی(ره) می فرمودند که من با جرأت می گویم ملت ایران از مردم حجاز در زمان رسول خدا(ص) و مردم عراق در زمان امام علی(ع) بهتر هستند؛ همچنین ایشان می فرمودند که من در برابر خانواده شهدا احساس حقارت می کنم.

وی تأکید کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با این شناخت می فرمودند که انقلاب ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است؛ دشمنان تحریم هایی که علیه ایران تحمیل کردند، نام آن را تحریم های فلج کننده قرار دادند و تصور می کردند که با این تحریم های اقتصادی، مردم علیه حکومت شورش می کنند و نظام متلاشی می شود اما این ملت در مقابل تمام بدقولی ها و بد عمل کردن ها، ایستاده اند؛ این مردم تا زمانی که رهبر و امام دارند، زیر باز ظلم نخواهند رفت.

رییس هیأت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیم نگاهی به آن کاخ های سلطنتی نکردند و به یک خانه استیجاری رفتند و در همان خانه هم ازدنیا رفتند؛ پیشوایان راستین دین همواره زندگی خود را با زندگی توده مردم تطبیق می دهند و اگر نتوانند مشکلات معیشتی مردم را ارتقا دهند سطح زندگی خود را پایین می آورند.

وی با بیان این که مردم به کاخ نشین ها نگاه نمی کنند بلکه به رهبرشان نگاه می کنند، خاطرنشان کرد: یک فرش ساده در اتاق رهبر معظم انقلاب پهن شده بود و 25 سال کار کرد و دو سال پیش به دلیل نخ کش شدن این فرش را عوض کردند؛ این همان اتاقی است که مهمانان و رؤسای ابرقدرت های جهان می آیند با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند و نکته دیگر این است که این مهمانان باید کفش های خود را در بیاورند در حالی که در کشورهای دیگر با کفش بر روی فرش های ابریشمی قدم می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به این که برای برخی سوال است که رهبر انقلاب چه مقدار حقوق می گیرند، گفت: در جلسه ای این سؤال از بنده شد و توضیح دادم که امام راحل و رهبر معظم انقلاب یک ریال در زندگی خود از بیت المال و وجوهات خرج نمی کنند؛ هر دوی این بزرگواران عاشقان بسیاری داشته و دارند که هدایا و نذوراتی برای ایشان می فرستند اما با این حال شرایط زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سر سوزنی تغییر نکرده است.

سخنران مسجد مقدس جمکران افزود: این اقدامات در طول تاریخ سابقه دارد و اهل بیت(ع) چنین اقداماتی انجام می دادند؛ امام علی(ع) شب ها در تاریکی بدون این که کسی بفهمد به مستضعفان کمک می کردند؛ پس از شهادت ایشان بود که فقرا متوجه شدند آن فرد که از آن ها پرستاری و حمایت می کرده، امام علی(ع) بوده اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه خاطرنشان کرد: در همین مدت که بنده در این مکان مقدس هستم، شاهد بوده ام که رهبر معظم انقلاب بیش از 13 بار مخفیانه به این مسجد مقدس آمده و با امام خود عشق بازی می کنند.

گفتنی است که پیش از قرائت دعای توسل از خانواده شهید میرزاخانی، شهید آتش نشان در حادثه پلاسکو و خانواده شهید هسته ای، شهید احمدی روشن تجلیل به عمل آمد./840/201/ص

ارسال نظرات