۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۹۴۲۵
مسؤول گروه تبلیغی صمیم تأکید کرد؛

ضرورت تبلیغ مفاهیم دینی از طریق تولید پویانمایی

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه در موج چهارم توسعه فضای مجازی، پویانمایی حرف اول را می زند، بر تبلیغ مفاهیم دینی از این روش تأکید کرد.
پویانمایی

حجت الاسلام مهدی رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به  فعالیت های این گروه تبلیغی عنوان کرد: با توجه به کاهش سرانه مطالعه و رشد فزاینده استفاده از فضای مجازی و فناوری های نوین، ما تصمیم گرفتیم تا تولیدات فرهنگی خود را برپایه ذائقه مخاطبان تولید کنیم و به همین منظور با گروهی از طلاب متخصص در حوزه پویانمایی، گروه تبلیغی صمیم را راه اندازی کردیم.

وی افزود: یکی از برنامه های ما آموزش افرادی است که به این عرصه علاقمند بوده و استعداد فعالیت در این حوزه تخصصی را دارند و تا کنون آموزش هایی را هم برای طلاب مدرسه معصومیه برگزار کرده ایم و 25 نفر به صورت تخصصی وارد این حوزه شده اند.

مسؤول گروه تبلیغی صمیم تصریح کرد: با توجه به زمانبر بودن و هزینه بالای تولید انیمشین، ساخت یک اثر فاخر نیازمند بررسی های دقیقی است و ما در حال حاضر 3 اثر را در دست ساخت داریم که «مردمک» با موضوع حجاب و سبک زندگی، «جلیقه» با موضوع جریانات تکفیری و داعش و «آیران» با موضوع جنگ سوریه و پناهجویان سوری از آثار تولیدی ما هستند که ساخت  «مردمک» به مرحله نهایی رسیده است و تنها مرحله خروجی آن باقیمانده است که به زودی وارد بازار تولیدات فرهنگی خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد طلاب شرکت کننده در دوره تخصصی پویانمایی، خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته 25 نفر به صورت تخصصی آموزش دیده اند و 30 طلبه دیگر نیز مراحل مقدماتی را گذرانده اند و در فراخوان سومی که اعلام کردیم، بیش از 65 نفر از طلاب ثبت نام کرده اند که انتظار داریم از بین آنها 15 نفر به سطح تخصصی و مطلوب برسند و وارد چرخه تولید پویانمایی شوند.

حجت الاسلام رستمی تأکید کرد: تولید اثر در حوزه پویانمایی هزینه های سنگینی را به دنبال دارد به طوری که ما برای بخش نهایی و گرفتن خروجی «مردمک» که مدت زمان این پویانمایی 6 دقیقه است، حدود 30 میلیون تومان هزینه نیاز داریم که با نامه نگاری ها و حمایت هایی که از بخش های مختلف صورت گرفته است، این هزینه به یک سوم تقلیل یافته است.

وی افزود: متأسفانه هنوز بلوغ فکری نسبت به پویانمایی در مجموعه های فرهنگی کشور وجود ندارد و چون میزان هزینه ها را نمی دانند، حمایت های خوبی صورت نمی گیرد و این درحالی است که تولیدات پویانمایی در کل جهان، هزینه های سنگینی را به خود اختصاص داده است.

مسؤول گروه تبلیغی صمیم دهه آینده را عصر پویانمایی در کشور خواند و ابراز کرد: دشمن برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت فوق العاده پویانمایی انجام داده است و ما نیز باید استراتژی، تاکتیک و برنامه ریزی های خود را داشته باشیم و از ظرفیت و استعدادهای بسیار خوبی که در حوزه پویانمایی در کشور داریم که  بعضاً آثار سینمایی فاخری هم تولید کرده اند، به بهترین نحو استفاده کنیم.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که روش تبلیغ سنتی مخاطبان خاص خود را دارد و جوانها بیشتر در فضای مجازی حضور دارند، باید این فضا را به منبر تبدیل کرد و مفاهیم دینی را با استفاده از زبان هنر و رسانه منتقل کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: آینده فضای فرهنگی در دست پویانمایی است و در موج چهارم توسعه فضای مجازی، پویانمایی حرف اول را می زند و ما باید برای آن روز آماده باشیم تا بتوانیم با بهره گیری از این فرصت، مفاهیم دینی را تبلیغ کنیم./872/ت302/ی

ارسال نظرات