۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۶۸۵
نماینده مشهد در مجلس:

گفتمان انقلاب اسلامی ایدئولوژی شرق و غرب را در هم کوبید

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وحشت غرب از رواج گفتمان ديني در جهان، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی ایدئولوژی شرق و غرب را در هم کوبید.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي، عصر چهارشنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه علميه امام صادق(ع) بجنورد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامي دنيا را از دوقطبي بودن نجات داده و هيمنه ايدئولوژي شرق و غرب را در هم شكست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامي با رواج گفتمان ديني مرزها را درنورديده و ايدئولوژي شرق و غرب را درهم كوبيد، ادامه داد: به همین دلیل دنیای غرب از گفتمان دینی و اسلامی هراس داشته و روی به اسلام هراسی و ایران هراسی آورد.

حجت‌الاسلام پژمان فر افزود: انقلاب اسلامي با دعوت مردم به گفتمان ديني و پاسخ به پرسش‌ها و ترديدهاي موجود، بشر را از بن‌بست‌های پيش رو نجات داد؛ زیرا پيام انقلاب اسلامی این بود که دین می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای بشر باشد.

وی با بیان اینکه خاستگاه گفتمان ديني حوزه‌های علميه بود، اضافه كرد: نگاهي كه قبلاً به حوزه‌های علمیه می‌شد نگاه حداقلی و در راستاي منزوي كردن علما و روحانيان بود؛ به‌گونه‌ای که تنها در یک سری مباحث محدود سراغ روحانیان و علما می‌آمدند و در مورد مسائل مربوط به اخلاقیات، اعتقادات و احکام اجتماعی از آنها استفاده نمی‌کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پيروزي انقلاب فرصت طلايي ویژه‌ای براي طلاب ايجاد شد؛ به‌ گونه‌ای كه اکنون با علم‌اندوزی و بصيرت افزايي می‌توانند در مورد تمام مسائل و در تمام عرصه‌ها پاسخگوي پرسش‌هاي مردم باشند؛ از این‌ رو ما بايد اين فرصت را مغتنم شمرده در ترويج هر چه بيشتر دين و گفتمان ديني تلاش كنيم.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصريح كرد: به دليل آنكه حاكميت اسلام به طلاب و روحانيان ارج نهاده و آنها را وارد تمام عرصه‌هاي اجتماعي و ديني كرده است، طلاب بايد افق ديد خود را بر مبناي پایه‌گذاری تمدن اسلامي در دنيا ترسيم كرده و در راستای پيشبرد اهداف نظام اسلامي گام بردارند.

وي خاطرنشان كرد: امروز مردم دنيا به‌ طور فزاینده‌ای مستعد پذيرش اسلام ناب محمدي هستند و گرايش غريبي به سمت اسلام و اسلام‌خواهی وجود دارد به‌طوري كه غربی‌ها نمی‌توانند آنها را قانع به حفظ عقيده و ايمان خود كنند؛ به همين دليل غرب با انقلاب اسلامي مشكل دارد و با تمام توان و ابزارها به اسلام هراسي دامن می‌زند.

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار داشت: غرب امروز در مقابل ما به ضعف و بن‌بست رسيده و نعره‌ها و عربده‌هایی که می‌کشد از وحشت و ترسی است که آنها را در بر گرفته است؛ زیرا زمانی سر و صدا و فريادها از روی اقتدار بوده و زمانی فریادها از روی ضعف و ناتوانی و بیچارگی است.

وي در ادامه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه غرب از لحاظ تئوری به بن‌بست رسیده و به چالش افتاده است و این تئوری نمی‌تواند پاسخگوی همه مسائل مردم باشد، گفت: انقلاب اسلامي بساط غربی‌ها را در هم پیچیده و آنها را به حدی عصباني كرده كه با منع ورود مسلمانان هفت كشور اسلامي به‌ویژه ایران چهره واقعي خود را به مردم دنيا نشان دادند.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: با توجه به شرايط حاكم بر جهان و اقبال روزافزون دنيا در پذيرش اسلام ناب، فرصت بی‌نظیری براي گفتمان انقلاب فراهم شده كه ما بايد اين فرصت را حفظ كنيم؛ زیرا هدف از انقلاب اسلامی تنها کنار زدن نظام شاهنشاهی نبود بلكه اتفاقی که در ایران افتاد روی کار آمدن گفتمان اقتدار و استقلال بود و این گفتمان باید در دنیا فراگیر شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات