۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۶۹۳
حجت الاسلام حسینی نژاد:

احزاب و رسانه ها مسابقه افشاگری راه انداخته اند

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه از مسؤولان دستگاه قضا خواست با دست اندازان به بیت المال از هر جریان وجناح و منصوب به هر شخصیت سیاسی برخورد کنند.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در نشست این مجمع با آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا که در محل جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آخرین یادگار امام عظیم الشأن است که فرمان تشکیل آن را صادر کردند.

وی افزود: این نهاد وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و تاکنون با ارائه طرح ها در بسیاری از مدیریتی حوزه های علمیه نقش آفرین و اثرگذار بوده است، تعدادی از این طرح های مهم در عرصه اجرایی حوزه تحقق پیدا کرده و درخشیده است.

حجت الاسلام حسینی نژاد با بیان این که با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب دو میدان اصلی برای فعالیت های مجمع ترسیم کردیم، اظهار داشت: میدان نخست ترویج و توسعه تحول در حوزه و دیگری فراگیرسازی فرهنگ حوزه انقلابی است.

وی ادامه داد: در این راستان همایش ها، نشست ها و جلسات کاربردی بسیاری برگزار کردیم که شاهد آثار آن در فضای حوزه هستیم، رابطه حوزه های علمیه و قوه قضائیه با لحاظ  آیات و روایات بسیار نزدیک تنگاتنگ است به ویژه با برقراری نظام اسلامی و رهبری سیاسی روحانیت و قرار گرفتن قضا در جایگاه اصلی خود که اتصا به مقام ولایت معظم فقیه است  این ارتباط بهتر و بیشتر از گذشته دیده می شود.

رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان این که قوه قضائیه نماد حاکمیت دینی است، ابراز داشت: امروز مراجع، اساتید و عموم طلاب حوزه با توجه به وظیفه حاکمان اسلام و شرایط خاص جامعه از رییس قوه قضائیه و عالمان دستگاه قضا انتظار دارند که از اعتماد مردم به اسلام، فقه شیعه و مسؤولان پاک دامن نظام دفاع کرده و با برخورد عادلانه اسلامی نسبت به دست اندازان بیت المال از هر جریان وجناح و منصوب به هر شخصیت سیاسی بدون افراط و تفریط قضای علوی را تحقق بخشند.

وی عنوان کرد: امروز با تلخ کامی می گوییم بازار شبهات در رسانه ها و فضای مجازی درباره سوء استفاده ها، رانت ها، حقوق و املاک نجومی و ده ها شایعه خرد و کلان دیگر رونق دارد، بسیاری از افراد به ویژه اصحاب رسانه و صحابه احزاب مسابقه افشا گری گذاشته اند.

حجت الاسلام حسینی نژاد خاطرنشان کرد: در این میان توقع به حق مردم شریف ایران اسلامی از مسؤولان قوه قضائیه این است که با تدبر و تدبیر عالمانه دامان نظام مقدس اسلامی را که میراث گرانقدر امام و شهدا به شمار می رود از هر آفت و آسیب صیانت کنند، البته در این عرصه پیشگری از چالش های پیش آمده در ساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل دیگر بهتر از درمان است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات