۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۸۱۱
سیاستمدار عراقی در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران نماد خیزش ملت‌های مسلمان/ بسیج مردمی عراق از سپاه پاسداران الهام گرفته است

یکی از اعضای حزب الدعوه عراق به تمجید از نقش امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای در راهبری امت اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران نماد خیزش ملت های مسلمان است.
بسیج مردمی عراق

ابوحیدر العزیزی، از اعضای حزب الدعوه عراق در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران را به جرات میتوان نماد مقاومت و خیزش ملت های مسلمان دانست. انقلابی که برگرفته از نهضت امام حسین (ع) به رهبری امام خمینی است. شخصیتی که توانست عزت و کرامت را برپایه آموزه های الهی برای ملت ایران به ارمغان آورد.

این سیاستمدار عراقی به مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های عربی در طول سال های اخیر پرداخت و گفت: آنچه تحت عنوان بهار عربی از آن یاد میشد بی شک یک توطئه صهیونیستی بود. درحالی که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تعالیم اسلام بود. ملت های عربی هم خیلی زود متوجه شدند که هدف از تحولات اخیر در جهان اسلام چیست

استکبار به دنبال تضعیف اراده و عزم جهان اسلام است
وی افزود: درست است که استکبار توانست شکاف‌هایی را در بین مسلمانان ایجاد و مشکلاتی را در منطقه خلق کند اما به امید خدا ایستادگی ملت ها به رهبری اندیشمندان مسلمان و به ویژه ولی فقیه تمام توطئه ها را ناکام خواهد گذاشت.

وی رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای را الگویی برای جهان اسلام توصیف و تصریح کرد: خیزش ملت‌های عربی در برهه های مختلف به دلیل فقدان یک رهبر مقتدر و آگاه به بن بست خورده است. در امواج فتنه های منطقه رهبر معظم انقلاب مانند یک ناخدای مقتدر توانسته کشتی امت اسلامی را هدایت کند.

این عضو سابق شورای استان ذی قار با اشاره به اینکه استکبار با نفوذ به جریان های اسلام گرای عربی شخصیت‌های منفعل را برجسته کرد، گفت: به هیچ وجه امکان ندارد که انقلاب عربی ـ اسلامی در منطقه با رهبران و شخصیت‌های سیاسی امروز جهان عرب پیروز شود. این شخصیت‌های در آکادمی های صهیو ـ آمریکایی پرورش یافته اند. باید توجه داشت که دشمنان جهان اسلام در دهه های اخیر تلاش خود معطوف ناتوان جلوه دادن مسلمانان و شکستن عزم و اراده و اعتماد به نفس آنان کرده است و در این راستا متاسفانه به موفقیت‌هایی رسیده است.

الحشد الشعبی مانند سپاه پاسداران جلوی استکبار ایستاده است
ابوحیدر العزیزی به انتقاد شدید از جریان‌های سلفی و احزاب به اصطلاح اسلام گرا پرداخت و تصریح کرد: ما شاهد ابتذال و عقب گرد شدید برخی جریان‌ها هستیم که جریان خود را اسلامی معرفی میکنند اما اقدامات آنها کاملا علیه اسلام است. اقدامات مخرب این جریان ها حتی باعث شده است که بدخواهان به واسطه آن به وجهه دین مبین اسلام خدشه وارد کنند. از سوی دیگر این جریان ها مکمل پازل دشمن در طراحی نقشه ها و مرزهای جدید در منطقه بر اساس تقسیم بندی های قومی و طایفه ای هستند.

وی با تاکید بر تاثیر بزرگ انقلاب اسلامی ایران بر ملت عراق و حمایت ملت عراق از انقلاب اسلامی گفت: دشمنان جنگ خطرناکی را به واسطه صدام حسین بین ایران و عراق ایجاد کردند. جنگی که هشت سال به طول انجامید اما حتی این اقدامات هم نتوانست ملت های ایران و عراق را از هم دور کند، چرا که این دو ملت مشترکات بسیار زیادی را دارند. تا جایی که ما در چند سال اخیر شاهد پدیده مهم و خیره کننده زیارت اربعین هستیم که اوج رابطه ایران و عراق را به نمایش گذاشت.

این سیاستمدار عراقی تشکیل الحشد الشعبی را گام دیگری در راستای مواضع متحد ایران و عراق امروز دانست و افزود: بسیج مردمی عراق با الهام از ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که توانسته اند به رهبری امام خامنه ای جلوی استکبار را بگیرند در عراق توانسته جلوی تکفیری ها را بگیرد و توطئه های استکبار جهانی در این کشور را خنثی کند. بسیج مردمی عراق را میتوان نوید بخش آینده بهتر برای مردم این کشور دانست./983/ب914/ک

ارسال نظرات