۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۹۳۶
مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت تأکید کرد؛

ملت ایران با ملت های جهان وارد تعامل و مذاکره شود

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت گفت: پیام انقلاب فقط در مذاکره دولت جمهوری اسلامی با سایر دولتها منتقل نمی شود بلکه باید ملت ایران با ملت های جهان وارد تعامل، ارتباط و مذاکره شود.
حجت الاسلام حمید غریب رضا، کارشناس مسائل جهان اسلام

حجت الاسلام حمیدرضا غریب رضا در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مسائل ایران و نقش ایران در منطقه را یکی از مسایل پربحث و جنجالی در رسانه های جهان دانست و عنوان کرد:  معمولاً مسائل ایران و نقش ایران در منطقه یکی از مسایل پربحث و جنجال در رسانه های جهان است و رسانه های رسمی و شبکه های تلویزیونی و همچنین رسانه های جایگزین و شبکه های اجتماعی به صورت گسترده به این موضوعات می پردازند.

وی ابراز کرد: حاکمیت ها و جنبش های مردمی که مواضع همسو و دوست با جمهوری اسلامی دارند مشخص هستند و همواره نسبت به نظام و مردم در صحنه ایران نگاه مثبت داشتند و در رسانه های خود هم تلاش می کنند در سالگرد پیروزی انقلاب به جایگاه و تأثیرات جهانی جمهوری اسلامی بپردازند و شبهات مرتبط با ایران هراسی را پاسخ بدهند.

این کارشناس مسائل جهان اسلام اضافه کرد: امروز در دو کشور سوریه و عراق، دولت و اکثریت ملت همسو با ما هستند و حشد شعبی(بسیج مردمی) عراق معجزه جهادی تعاون و همکاری جمهوری اسلامی با فتوای مرجعیت شیعه در عراق بود که به خوبی نقش خود را در دفاع از ملت مظلوم عراق ایفا کرد، حزب الله قلب تپنده ملت لبنان و آیینه آرمانه ای انقلابی ما در جهان اسلام است و نیز دولت انقلابی یمن و خیل عظیم مردم همسو با انصارالله با ایران همسو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط متعدد دیگر جهان دل های بسیاری از دوستان و عاشقان انقلاب اسلامی از زبان ها و قومیت ها و ادیان و مذاهب گوناگون به عشق ما می تپد و اینها همه به حضور ما توجه دارند و کاملاً فضای سیاسی ایران را رصد می کنند.

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت توجه جهانی به حضور مردم ایران در شرایط جدید را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: به طور مثال مقالات متعددی در رسانه های کشورهای عربی درباره تهدیدهای آقای ترامپ و آینده وضعیت منطقه و نقش ایران نوشته شده است و فکر می کنم در این شرایط جدید سیاسی توجه جهانی به حضور مردم بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: البته ما از کشورهای وابسته به آمریکا که رسماً و با وقاحت کامل، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ترویج می کنند توقع خیری نداریم و رسانه های غربی و عربی در این کشورها تلاش بسیاری دارند که مردم را ناامید از انقلاب و بلکه دشمن با نظام جمهوری اسلامی جلوه بدهند. به همین دلیل هم هر حرکت معارض یا اعتراضی را هر چند کوچک باشد بزرگ نمایی می کنند و در عین حال این حضور میلیونی مردمی را نادیده می گیرند یا ارقام و اعدادی را بیان می کنند که بسیار کمتر از واقع است.

حجت الاسلام غریب رضا تأکید کرد: هرچند این کشورها واقعیت حضور و حمایت مردمی از انقلاب را به زبان نمی آورند ولی این حضور را به عنوان یکی از شاخصه های قدرت و مشروعیت نظام معتبر می دانند و راهبردهای خود را در تعامل با ایران بر این اساس ترسیم می کنند.

این کارشناس مسائل جهان اسلام تبلیغات منفی علیه نظام اسلامی را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: از نظر مردمی هم باید گفت با وجود تبلیغات منفی بسیار زیادی که رسانه های جهانی علیه جمهوری اسلامی دارند ولی هنوز دوستان بسیاری در سراسر نقاط جهان داریم که باید برای حمایت و گویا کردن و تقویت آنان برای دفاع از ام القرای انقلاب جهانی اسلام تلاش بیشتری کنیم.

حجت الاسلام غریب رضا افزود: متأسفانه برای تعامل گسترده و پیام رسانی انقلاب اسلامی در رسانه تلاش جدی و موثری انجام نشده است و نیاز است ما به دنبال ایجاد پلهای ارتباطی متکثر و قوی از قشرهای مختلف با مردم جهان باشیم.

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت در پایان ضمن بیان ضرورت های تعامل با ملت های جهان، خاطرنشان کرد: پیام انقلاب فقط در مذاکره دولت جمهوری اسلامی با سایر دولتها منتقل نمی شود و باید ملت ایران با ملت های جهان وارد تعامل، ارتباط و مذاکره شود که برای دستیابی به این هدف، ایجاد انگیزه و نشان دادن این مسؤولیت به نخبگان ضرورت دارد و همچنین نیازمند آموزش در این عرصه هستیم و نیز باید ساختارهای لازم را برای این تعامل و گفتگو فراهم و تسهیل کرد./872/ت302/ی

ارسال نظرات