۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۷۴۵
آیت‌الله ری شهری:

انسان پاکدامن از سرزنش دیگران اجتناب می‌کند

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه خداوند ستارالعیوب است، گفت: پاکدامنی نعمت الهی است به همین سبب انسان های پاکدامن باید از سرزنش گناهکاران اجتناب کنند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، اظهار داشت: ستار بودن خداوند نعمت عظیمی است که می‌طلبد انسان نسبت به آن شاکر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه می‌فرماید سزاوار است انسان های پاکدامن و برخوردار از نعمت پرهیزکاری، زمانی که با گناهکار روبرو می‌شوند با مهربانی با آنان برخورد کنند و از خداوند به سبب نعمت پاکدامنی که خداوند به آنان عطا کرده است؛ سپاس گزاری کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: حضرت در ادامه می‌فرماید شکر باید در نهاد انسان های پاکدامن چیره باشد و از غیبت و بدگویی گناهکار اجتناب کنند اگر انسان نمی‌تواند با گناهکار مهربانی کند حق ندارد از او عیب جویی کرده و شخص گناهکار را به سبب گناهی که انجام داده مورد سرزنش قرار دهد.

رییس دانشکده علوم حدیث اضافه کرد: امام علی(ع) در ادامه به انسان سرزنش کننده می‌فرماید آیا به یاد نمی‌آوری که خودت آلودگی هایی داری که خداوند آنان را پوشانده پس چگونه گناهکار را مورد مذمت قرار می‌دهی در حالی که خود نیز گناهی انجام داده‌ای.

آیت‌الله محمدی ری شهری در پایان افزود: شاید از انسان سرزنش کننده گناه کبیره سر نزده باشد اما به هر حال از انجام گناه صغیره مطهر نیست، آسیب سرزنش کردن بسیار خطرناک است، پیامبر(ص) می‌فرماید عیوب دیگران را بپوشانید تا خداوند نیز عیوب شما را بپوشاند./813/202/ب1

ارسال نظرات