۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۷۸۰
عضو هیأت داوران جشنواره اشراق:

توجه ویژه به بخش قرآنی جشنواره اشراق ضروری است

عضو هیأت داوران دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق گفت: باید عنایت ویژه ای به بخش قرآنی داشته باشیم.
داور جشنواره هنرهای تجسمی اشراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، مسعود نجابتی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق گفت: آثار ارائه شده در این دوره نسبت به دوره قبل رشد بهتر داشته و بنده که با هنر طلاب کم و بیش آشنا هستم در مجموع اتفاقات بهتری را شاهد بودم.
وی تصریح کرد: نکته ای که به عنوان یک مخاطب هنر طلاب و نه به عنوان یک قضاوت کننده هنری، انتظار شخصیم ازاین جشنواره بود، مضمون و موضوعاتی که در این دوره می‌بینم  بیشتر از این چیزی باشد که شاهدش بودم.
وی در ادامه افزود: وقتی واژه هنر طلاب را می‌شنوم انتظار تکنیک و یا پرداخت خیلی ویژه را ندارم ولی دوست دارم که با یک جنس دیگری از اثر هنری مواجه شوم، هرچند ممکن است این اثر به لحاظ تکنیک عقب‌تر  از فضای رایج حرفه ای باشد که طبیعی هم هست و آثار هنری طلاب هنرمند در جامعه و بین هنرمندان غیر طلبه دیده نمی‌شود و کمتر طیف هنرمندان به این سمت روی می آورند.
عضو هیأت داوران دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق گفت: مشکلی که در این دوره با آن روبرو شدیم  این بود که تمام آثار گرافیک، قرار هست با هم داوری شود و این یک مقدار کار را دشوار کرد.
وی در ادامه افزود: با توجه به ارتقای سطح کارها، فکر می‌کنم در دوره های بعد می‌شود گرافیک گسترده تر باشد و ما فقط با یک لفظ گرافیک روبرو نباشیم و این رشته را در شاخه‌های مختلف بررسی کنیم مثل بخش طراحی حروف یا تایپوگرافی، صفحه آرایی، گرافیک پوستر، نشانه و اینها را به صورت جداگانه در جشنواره ببینیم.
وی گفت: بخش جنبی جشنواره که با موضوع قرآنی برگزار شد بهتر بود که بخش اصلی جشنواره باشد.
نجابتی تصریح کرد: ما در انبوهی از کارهای تجاری، اجتماعی، فرهنگی و یا حتی سیاسی که در جشنواره ارسال شده بود باید عنایت ویژه ای به بخش قرآنی داشته باشیم تا در یک رقابتی بتوانیم توانای‌های طلاب را در یک موضوع خاص و در یک عرصه مشخص ارزیابی کنیم و بتوانیم قضاوت دقیق تر و بهتری داشته باشیم./872/د102/ی

 

ارسال نظرات