۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۱۱۲
مسؤول گروه تبلیغی قطره مطرح کرد؛

عرصه فرهنگ نیازمند ورود خیرین/ ضرورت مردمی شدن عرصه فرهنگ

مسؤول گروه تبلیغی قطره، مردمی شدن عرصه فرهنگ و هنر را الزامی دانست و گفت: ورود خیرین فرهنگی به این عرصه باعث پیشرفت تولید آثار فاخر دینی می شود.
تبلیغ نوین

احسان تندگام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا فعالیت در حوزه تبلیغ رسانه ای را هدف تشکیل این گروه تبلیغی دانست و گفت: باتوجه به اهمیتی که فضای تبلیغ نوین و رسانه ای در فرآیند فرهنگ سازی جامعه دارد، ما نیز سعی کردیم با تشکیل این گروه تبلیغی، گام کوچکی در این مسیر برداریم.

وی افزود: در طول یکسالی که از عمر این گروه تبلیغی می گذرد، تولیدات خوبی توسط اعضای گروه داشته ایم که «دروغ و خوشکالی» به کارگردانی سیدمحمدکاظم امیرحیدری با موضوع طنز و در ژانر طنز و «رد پا» با موضوع مرگ و به کارگردانی سجاد ترابی از جمله این آثار است.

مسؤول گروه تبلیغی قطره تصریح کرد: پروژه ای که درگیر ساخت آن هستیم، مستند «مسیر افتخار» پیرامون زندگی عالم مجاهد سیدعبدالحسین نجفی لاری است که با حمایت دفتر تبلیغات که به میزان وسع خود به ما کمک کرده اند، در حال ساخت است.

وی با مناسب دانستن حمایت دفتر تبلیغات از فعالیت های گروه های تبلیغی عنوان کرد: حمایت دفتر تبلیغات از فعالیت های گروه تبلیغی خوب بوده است چرا که آنها بودجه محدودی دارند اما با همین بودجه هم کمک های خودرا انجام می دهند اما گلایه اصلی ما از دیگر نهادهای فرهنگی است که همکاری خوبی در این عرصه ندارند.

تندگام با اشاره به اهمیت تبلیغ رسانه ای خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فیلم و مستند و استفاده از تصویر، مخاطب خاص خود را دارد که شاید در پای منبرها و در مساجد دیده نشوند، وظیفه روحانیان این است که از ظرفیت این ابزار استفاده کرده و معارف دینی را از طریق تولیدات رسانه ای منتقل کنند.

وی افزود: کارهای خوبی در این عرصه درحال انجام است و طلاب در حال فعالیت هستند و ما نیز برنامه های خود در سال آینده را در مباحثی مانند حجاب و نماز و نیز مسائل و موضوعات مهمی که جامعه با آن درگیر است به ویژه مسائل خانواده متمرکز کرده ایم و سعی داریم در این بخش ورود کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی قطره یکی از مشکلات موجود در این حوزه را نگاه سنتی بخشی از روحانیان به رسانه و فیلم دانست و اظهار کرد: هرچند که مشکلات زیادی در تولیدات رسانه ای وجود دارد اما ماهیت فیلم و سینما بعد از انقلاب تغییر کرده است و نیاز است تا نگاه ها نسبت به عرصه فیلم و سینما عوض شود تا بتوانیم از ظرفیت بالای این ابزار برای پیشبرد اهداف تبلیغ مفاهیم دینی بهره ببریم.

وی افزود: البته نگاه علما و مراجع به این بخش بسیار خوب است به طوری که حضرت آیت الله مکارم شیرازی از شبکه ولایت حمایت می کنند و یا اینکه بعد از تولید فیلم یوسف پیامبر(ع) بسیاری از علما و بزرگان از این فیلم تقدیر کردند و یا تقدیر آیت الله جوادی آملی از فیلم کوتاه تیهو، نشان دهنده توجه علما و مراجع به استفاده از قدرت رسانه در گسترش معارف دینی است.

تندگام حرکت جریان هنری به سمت مردمی شدن را از الزامات این عرصه دانست و ابراز کرد: همان گونه که مراسمات آئینی به شکل مردمی اداره می شود، عرصه هنر و رسانه نیز باید مردمی شود و باید فرهنگی به وجود بیاید که همان گونه که خیرین برای ساخت مدرسه، مسجد و حسینیه کمک می کنند و آن را باقیات الصالحات می دانند، این نگاه در بخش تولیدات آثار هنری و فرهنگی مبتنی بر آموزه هایی دینی نیز شکل بگیرد که در این صورت شاهد پیشرفت چشمگیر تولیدات آثار فرهنگی و هنری فاخر دینی خواهیم بود./872/ت302/ی

ارسال نظرات