۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۱۴۱۵
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ثمره طرح ملی همسفر تا بهشت تقویت رابطه زوج های دانشجو است

حجت الاسلام پژمانفر طرح ملی همسفر تا بهشت را موفق و موثر ارزیابی کرد و گفت: این طرح توانسته ضمن آموزش مهارت های کاربردی زندگی به زوج های دانشجو، فرصتی برای سفری معنوی در تاریخ ازدواجشان ایجاد و ارتباطات آتی میان آنان را تقویت کند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم شناخت عوامل فروپاشی بنیان خانواده و تلاش برای استحکام آن گفت: یکی از مهمترین عوامل استحکام پیوند زوجین، فراگیری مهارت های زندگی است.

وی اظهار کرد: توصیه اکید من به زوج های جوان، سفرهای معنوی بدون سختگیری است چراکه این مسافرت سبب ارتباط عاطفی عمیق تر و وابستگی شدیدتر دختر و پسر به یکدیگر و استحکام هرچه بیشتر زندگی می شود.

ثمره طرح ملی همسفر تا بهشت تقویت ارتباطات زوج های دانشجو است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح ملی همسفر تا بهشت را موفق و موثر دانست و خاطر نشان کرد: این طرح به عنوان جریانی بی طرف و بدون وابستگی محض به هر یک از زوجین، توانسته با آموزش مهارت های کاربردی زندگی به زوج های جوان دانشجو، فرصتی برای سفری معنوی و به یادماندنی در تاریخ ازدواجشان ایجاد و ارتباطات آتی میان آنان را تقویت کند.

حجت الاسلام پژمانفر، ازدواج دانشجویی را تجربه ای جدید و تازه در زمینه ازدواج جوانان دانست و بیان کرد: از آنجا که دانشجویان در قالب طرح همسفر تا بهشت، شناخت و اگاهی مناسبی نسبت به روحیات یکدیگر و مشکلات و مسائل زندگی پیدا می کنند، قطعا ازدواجشان با استحکام بالاتری شکل می گیرد.

ناآشنایی با مهارت های زندگی؛ از مهمترین عوامل بی تعهدی نسبت به خانواده

وی، طلاق را پدیده ای چند وجهی و حاصل نفوذ فرهنگ غرب معرفی و اظهار کرد: ما امروز با خرده فرهنگ های نامناسبی همراه شده ایم که توانسته اند بحران های شدیدی را در ابعاد مختلف زندگی ازجمله باورهای عقیدتی ما، پایه ریزی کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی آداب و رسوم ناپسند و برگرفته از الگوی غربی، عدم التزام به دین و ناآشنایی با مهارت های زندگی منجر به سست شدن تعهد نسبت به خانه و خانواده می شود که اگر بی توجه باشیم، هر یک همچون میخی بر کف قایق فرورفته و حیات و تدوام زندگی را تهدید می کنند.

وی از جوانان دانشجو خواست پیش از ازدواج نسبت به کسب شناخت و آگاهی و نیز استفاده از نظر اعضای خانواده، متخصصان و مشاوران توانمند اقدام کنند و افزود: بسیاری از اختلافات در زندگی، حاصل عدم شناخت و مواجهه با رفتار و عملکردهایی است که زوجین تا پیش از این توقعش را نداشتند.

حجت الاسلام پژمانفر افزایش شناخت را راهکاری موثر در انتخاب آگاهانه همسر دانست و خاطر نشان کرد: زوجین باید در زندگی فضای گفتگو  را فراهم آورده و با مهربانی و عطوفت، مشکلاتشان را همراه با یکدیگر حل و فصل کنند./101/864/ب1

ارسال نظرات