۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۱۲۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم:

ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحقیقات طلاب حمایت می کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اختتامیه دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد گفت که ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحقیقات طلاب حمایت می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در اختتامیه دوره آموزشی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد به سخنرانی پرداخت.
شریفی با بیان اینکه دوره حاضر دوره تربیت مربی است به هدف از برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت از دفتر تبلیغات اسلام درخواست شد که طلاب شرکت کننده در دور از تمام استان‌ها باشند و امیدواریم هر یک از شما بتوانید طلاب و فضلای استان و شهرستان خود را آموزش بدهید.
وی به کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد که در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه ریزی بدون مشارکت عموم مردم و در رأس آنها روحانیت هرگز امکان پذیر نیست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم به اهمیت پیشگیری در کاهش اعتیاد توجه داد و اظهار داشت: برای کاهش اعتیاد ابتدا باید ورودی ها را کاهش دهیم و در اولویت بعدی با کمک رسانی به کسانی که دچار اعتیاد شده اند سعی کنیم آنها را درمان کنیم.
شریفی زمینه های همکاری بین طلاب حوزه علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر را گسترده خواند و عنوان کرد: در بخش های مختلفی زمینه های همکاری وجود دارد مانند عملیات میدانی (حضور در مدارس، کمپ ها و زندان ها) و انجام تحقیقات علمی به منظور تدوین برنامه ای علمی با رویکرد دین مبین اسلام از جمله این زمینه است که در بخش اول دانش آموختگان این دوره در ایام که در قم مشغول تحصیل هستند این استان را پوشش می دهند و در ایام غیر درسی با حضور در استان های مختلف ضمن آموزش به طلاب دیگر، در مناطق مختلف برنامه های پیشگیری را اجرا می کنند.
وی با اشاره به لزوم تحقیقات علمی در موضوعات مرتبط با اعتیاد ادامه داد: ستاد مواد مخدر با توجه به لزوم وجود آراء و نظرات دین مبین اسلام در بحث پیشگیری و درمان بمنظور اثر بخش بودن روش ها و دچار نشدن به آزمون و خطا، از پایان نامه های طلاب حوزه علمیه قم که در موضوع اعتیاد نوشته شده باشند و همچنین تحقیقاتی که با موضوع راه های افزایش مشارکت های مردمی در موضوع اعتیاد از منظر اسلام انجام بگیرد، حمایت مادی و معنوی می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ضمن درخواست از مبلغان مبنی بر گنجاندن مباحث مرتبط با اعتیاد مانند مهارت های زندگی، آثار و مضرات اعتیاد و غیره در منابر خود اظهار داشت: اعتیاد یک بیماری است که از وسوسه شیطان نشأت می گیرد و برای همه و همیشه در کمین است حتی برای مشاوران و متخصصانی که خود سال ها در این عرصه فعالیت کنند.
لازم به ذکر است که این دوره با همکاری و مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم از طرف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در طی دو روز برگزار گردید./872/د102/ی

ارسال نظرات