۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۲۲۰۰
دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه خبرداد؛

برگزاری نشست های فقه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

شبانی با اشاره به ضرورت ورود حوزه های علمیه به مسأله فضای مجازی از برگزاری نشست های فقه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبرداد.
سلسله نشست های فقه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فضای مجازی چالش ها و فرصت ها

معصوم شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در عرصه فقه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی و آسیب های پیش روی آن برکسی پوشیده نیست که نشان اصلی بر این مدعا سخنان مکرر رهبر معظم انقلاب در این باره و لزوم پیگیری هرچه بهتر مسائل و مشکلات اینترنت و فضای مجازی است.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنان خود فرمودند: «اگر من امروز رهبر این کشور نبودم حتما رییس فضای مجازی این کشور می شدم»، بنابراین می توان به وضوح جایگاه این مسأله را درک کرد و فهمید که هرچه قدر دیرتر در این مسأله ورود پیدا کنیم بیشتر ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی فضای مجازی در زمینه گسترش روزافزون و پرسرعت پدیده عظیم و بی‌نظیر فضای مجازی عنوان داشت: ایشان در آن نشست تأکید کردند باید با استفاده از تواناییها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

شبانی با توجه به اهمیت این مسأله و لزوم روی آوردن طلاب و فضلای حوزه علمیه به این موضوع، گفت: انجمن فقه و حقوق اسلامی با همکاری انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه سلسله نشست هایی با عنوان فقه ارتباطات و رسانه و فقه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را برگزار می کند.

وی ابراز داشت: این سلسله نشست ها روزهای سه شنبه هر هفته ساعت 16:30 در ساختمان انجمن های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری کوچه 2 فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه در سالن کنفرانس برگزار می شود.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه با اشاره به کارشناس این نشست ها یادآور شد: ما برای این نشست های علمی از حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه صدا و سیما بهره خواهیم برد؛ حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی همزمان با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، عضویت در مراکز فرهنگی، هنری، علمی و تحقیقاتی از جمله مشاور عالی معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما و مشاور عالی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را برعهده داشته است./1330/ت302/ی

ارسال نظرات