۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۶۱۶
مدیر مؤسسه بهداشت معنوی مطرح کرد؛

رصدی از جدیدترین نمونه های عرفان های کاذب در کشور

حجت الاسلام عرب به ترویج جریان EFT در کشور اشاره کرد و گفت: آموزه های این مکتب برگرفته از طب سوزنی، انرژی درمانی و NLP است که با رنگ و لعاب دینی به جامعه تزریق می شود.
حجت الاسلام حسین عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عرب، مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی، در نشست هم اندیشی عرفان های کاذب که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در ارائه گزارشی از رصد جریان های معنویت کاذب در کشور به جریان EFT  به سرکردگی راجر کالاهان در پوشش درمان و تکنیک های رها سازی عواطف اشاره کرد.

وی با بیان این که مروج این جریان در کشور فردی به نام فرهاد فروغمند است، افزود: این فرد دبیر علمی مدارس تیزهوشان استان تهران است که مکتب EFT را با رنگ و لعاب دینی به جامعه تزریق می کند.

حجت الاسلام عرب با اشاره به شیوه درمان در مکتب EFT ابراز داشت: در این مکتب عقده های عاطفی و روانی که مشکلاتی را برای انسان به وجود آورده است را با به زبان آوردن و ضربه زدن به برخی نقاطی که در طب سوزنی آموزش داده می شوند به ادعای خود درمان می کنند.

وی مکتب EFT را ترکیبی از آموزه های طب سوزنی، انرژی درمانی و ان ال پی عنوان کرد و گفت: در این مکتب با نوعی تلقین اذکاری مانند «هو اِ پونو پونو» و دیگر اذکار مذهبی و غیر مذهبی فرد را به یاد خدای خود ساخته می اندازند و آموزه هایی از یوگا را هم به آن اضافه کرده اند.

کارشناس عرفان های کاذب در ادامه به رصد تبلیغات معنویت های دروغین در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته پوشک مرسی کمپینی را به عنوان یوگای مادر و نوزاد راه اندازی کرده است و تبلیغات آن را در مطب دکتر های اطفال در استان تهران پخش کردند که از نظر فرهنگ سازی معنویت کاذب می تواند قابل توجه باشد./843/پ202/س

ارسال نظرات