۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۲۷۷۱
رییس دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ابزارهای روز برای معرفی دین به نسل جوان

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی استفاده از ابزارهای روز برای معرفی دین به نسل جوان را ضروری دانست وگفت: اگر ائمه(ع) در زمان ما حضور داشتند برای معرفی دین از ابزارهای امروزی استفاده می کردند.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی از برگزاری همایش بزرگداشت شیخ صدوق(ره) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و د انشگاه امام صادق(ع) خبر داد و بیان داشت: اوضاع فرهنگی و مسائل اعتقادی جوانان تهران بسیار نابسامان است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: در چند ماه گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب جلساتی در زمینه مسائل فرهنگی ایجاد شده است که گزارشات بیان شده در آن جلسات تمامی مسؤولان را به گریه انداخته است.

وی معرفی اسوه و الگو را از شیوه های تربیت و آموزش دانست و گفت: بیان زحمات، تلاش ها، و سفرهای علما برای به دست آوردن علم می تواند راه گشا باشد اما متأسفانه حتی برخی از افراد محلی شهر ری شیخ صدوق(ره) را نمی شناسند.

دبیر کنگره بزرگداشت شیخ صدوق(ره) با بیان این که نوع فعالیت این همایش تبلیغی و ترویجی است، خاطرنشان کرد: امروزه هالیوود بودجه چندین هزار میلیاردی برای تولید انیمیشن که غالبا مخاطب آن کودکان هستند قرار داده است اما متأسفانه ما از این ابزارها غافل هستیم.

وی ادامه داد: هنگام مطالعه سیره ائمه(ع) مشاهده می شود آنها از ابزار هنر فراوان استفاده کرده اند که می توان گفت اگر ائمه(ع) در زمان ما حضور داشتند برای معرفی دین به نسل جوان از ابزارهای امروزی استفاده می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی عنوان کرد: برخی کتب اصولی شیعه را خمسه می دانند زیرا اعتقاد دارند کتاب مدینه العلم شیخ صدوق(ره) که بسیاری از بزرگان از آن استفاده کرده اند جزء کتاب های اصولی مذهب شیعه است که متأسفانه مدتی اثری از آن وجود نداشت اما مدتی قبل در یکی از موزه های لندن با مهر مدرسه مروی دیده شده است.

وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه همایش بزرگداشت شیخ صدوق اظهارداشت: تاکنون بیش از دو هزار اثر اعم از مقاله، شعر و موارد مختلف هنری دیگر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است./1324/پ202/ی

ارسال نظرات