۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۴۰۵۰
سخنران حرم حضرت معصومه:

آسان ترین کار در دنیا دین مداری و عمل به دستورات دین است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بیان می کند در دینداری برای بندگان حرجی قرار نداده است، گفت: آسان ترین کار در دنیا دین مداری و عمل به دستورات دین است.
دین مداری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی محمدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اگر کسی بخواهد کارشناس دین شده و دین را به صورت عمیق بفهمد کار سختی پیش رو دارد، گفت: برخلاف فهم عمیق دین، عمل به دین آسان است و خداوند برای عمل به دین زحمت و مشتقی برای بندگان قرار نداده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بیان می کند در دینداری برای بندگان حرجی قرار نداده است، افزود: اگر کسی در مسیر دینداری دچار حرج و سختی می شود به این علت است که راه را اشتباه رفته است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مثلا وسواس در دین جایی ندارد و دین از انسان نخواسته که با وسواس خود را در معرض مشقت و سختی قرار دهد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه دین نسبت به مؤمنان لجوج نیست، گفت: عمل به دین به قدری راحت است که خداوند با یک نیت ساده برای انسان پاداش و ثواب عمل صالح قرار می دهد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: خداوند در دینداری حتی با یک نیت ساده انسان را بالا می برد و امام صادق(ع) می فرمایند که اگر کسی نیت کند که چند دقیقه قبل از نماز صبح بیدار شده تا فضیلت صبح را درک کند؛ حال اگر چنین انسانی از خوب بیدار نشد و فقط برای نماز از خواب بیدار شد خداوند به خاطر این نیت در تمام شب نفس او را تسبیح قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان اگر اعمال دینی خود را به موقع انجام دهد خواهند توانست در زمره بندگان خوب خدا باشد، اظهار کرد: مؤمن بودن به ریاضت و زهد دوری از دنیا نیست و ائمه(ع) نیز هرگز حاضر نشدند که به دور از جامعه و مردم زندگی کنند بلکه این بزرگواران همواره عامل به دستورات خداوند بودند.

سخنران حرم حضرت معصومه با بیان اینکه خداوند نمی خواهد انسان به خاطر بندگی دچار رنج و عذاب شود، افزود: خداوند به قدری نسبت به بندگانش رئوف و مهربان است که حتی در زمانی که این اعمال برای انسان ضرر دارد، انسان را از انجام آن منع کرده و یا برای آن جایگزین مشخص کرده است مثلا اگر آب برای بدن انسان ضرر داشته باشد انسان به جای وضو می تواند تیمم کند و اگر روزه برای انسان ضرر داشته باشد خداوند روزه را از انسان مریض و زنی که نوزاد شیر می دهد برداشته و منظور این است که خداوند در بندگی به انسان سخت گیر نیست و این انسان است که خود را دچار رنج و مشقت می کند در حالی که خداوند به کوچکترین اعمال انسا پاداش ثواب می دهد؛ بنابراین برای این که بنده خوبی باشیم کافی است که به دستورات دین در همان حدی که خواسته شده است جامع و کامل عمل کنیم./968/پ202/ی

ارسال نظرات