۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۴۴۰۸
با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف؛

نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان برگزار شد

نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان در سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران برگزار شد.
اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان در سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران با حضور فرهیختگان ایرانی و غیرایرانی از کشورهای آمریکا، انگلستان و لبنان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مینو اصلانی، رییس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: رهبر معظم انقلاب امر فرمودند که ما الگوی زن مسلمان را جهانی کنیم بنابراین باید اندیشمندان، هنرمندان و رسانه‌ها در این زمینه فعال باشند.

وی بیان داشت: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی زن مسلمان ایرانی با حجاب و ایستادگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی آزمایش خود را پس داده است.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان كشورابراز کرد: با توجه به فرمایش رهبری در جهانی کردن این الگو ما باید راهکارهای معرفی این الگو به سرزمینهای دیگر پیدا کنیم برهمین اساس هدف این جلسه راهکار جهانی سازی الگوی زن مسلمان است تا بتوانیم شاخص‌ها و مصداق‌ها را به دنیا معرفی کنیم.

اصلانی گفت: الگوی زن مسلمان نه شرقی و نه غربی صرفا به جهان اسلام تعلق ندارد بلکه برای همه دنیا و همه تاریخ است.

در ادامه مرضیه هاشمی تحلیلگر مسائل سیاسی پرس تی وی آمریکا گفت: در الگوی زن مسلمان باید خانواده، همسری و مادری برای او اولویت داشته باشد اما امروز متاسفانه اولویت بسیاری از دختران ما تحصیلات و اشتغال است.

وی ادامه داد: اگر همه بانوان خانواده را رها کرده و در جامعه حضور داشته باشند چه بر سر خانواده می‌آید، امروز بسیاری از دختران ما حاضر نیستند ازدواج کرده و بچه‌دار شوند.

تحلیلگر مسائل سیاسی پرس تی وی آمریکا اضافه کرد: دشمن از نظر رسانه‌ای به ما حمله کرده طوری که حتی روی مذهبی‌های ما نیز کار می‌کند.

در ادامه آقای توکلی فعال فرهنگی سیاسی از کشور انگلستان گفت: زنان در غرب به عنوان کالا و وسیله عرضه کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: هدف غرب این است که زنان را به عنوان کالا به مردها بفروشد به این ترتیب غیرت مرد خشک شده زن کوچک می‌شود و حیا می‌رود در این صورت است که حجاب معنا ندارد.

این فعال فرهنگی بیان داشت: امروز اسلام آنگونه که باید به جوامع غربی معرفی نشده در حالی که می‌شود از هنر و رسانه برای معرفی آن استفاده کند.

همچنین در ادامه آقای دانش یکی دیگر از فعالان فرهنگی از کشور آمریکا گفت: در ایران ما جوانان بسیار خوبی داریم که تاریخ دنیا آن را به خود ندیده است، امروز هم آنان همچون زمان جنگ همه در صحنه خواهند بود.

وی افزود: هیچگاه علیه اسلام این همه تبلیغ نشده است اما این جوانان دچار خودباختگی نشدند.

دانش بیان داشت: شاید ما نتوانیم همچون ائمه باشیم اما امروز رهبر معظم انقلاب و مادران شهدا الگوی خوبی برای ما هستند.

وی ابراز کرد: نود درصد از زنان آمریکا از روی اجبار کار می‌کنند که بتوانند اجاره بها و خرج و مخارج خود را تامین کنند این از زمان تاسیس فمنیسم آغاز شده که موجب نابودی زنان شد.

در ادامه خانم سعیده الخنثا از لبنان گفت: در لبنان یک زن محجبه نمی‌تواند در بهترین دانشگاه‌ها درس بخواند و آینده خوبی داشته باشد.

گفتمان زن مسلمان به صورت تهاجمی و نه دفاعی به غرب عرضه شود

در ادامه خانم زعفرانچی از استادان دانشگاه گفت: باید حد و مرز اختلاف زن مسلمان با زنان شرقی و غربی مشخص شود، ما امروز حتی در کشورهای اسلامی زنانی را داریم که بر اساس ارزش‌های دینی از حقوق خود برخوردار نیستند.

وی ابراز کرد: ما باید از سیستم مخاطب شناسی، ابزار بومی و ابزار بین‌المللی برای معرفی الگوی زن مسلمان استفاده کنیم و گفتمان زن مسلمان را به صورت تهاجمی و نه دفاعی به غرب عرضه کنیم.

در ادامه خانم کرمانی استاد دانشگاه تهران گفت: برای معرفی زن مسلمان به دنیا باید یک کمیته ترویج و تبلیغ با کار گروه فرهنگی هنری راه اندازی شود.

وی افزود: ما هفت هزار زن شهید را بهانه برای ارائه الگو قرار دهیم و نشان بدهیم که در انقلاب اسلامی این زنان مورد ظلم قرار گرفتند اما شیرازه و هویت آنان به هم نریخت.

همچنین در ادامه خانم اصلان گیری یکی دیگر از اساتید گفت: امروز مدرنیته به شدت رواج پیدا می‌کند و افراد را به سوی فردگرایی سوق می‌دهد.

وی افزود: اگر ما نوع تفکر قرآن را در خانمها نهادینه کنیم می‌توانند ایثار و فداکاری داشته باشند و اینقدر عاشق مدرنیته، این طبل توخالی نباشند.

در ادامه خانم نظری استاد دیگری گفت: درد ما زنان از فعالیت و کار بیرون منزل نیست بلکه نگاه مردان به زنان بد است چرا که آنان باور نمی‌کنند که یک زن بتواند خانواده‌ای را به تنهایی اداره کند.

وی افزود: زنان مسلمان ایرانی برای حفظ حرمت خانواده بسیار مسمم هستند بنابراین برای بهتر شدن آن باید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

در ادامه شریعتی گفت: ما باید وظایف انسان بودن و خوشبخت زیستن را پیاده کنیم به همین دلیل نیاز به مصادیق داریم که آن را قرآن به بهترین نحو ارائه کرده است.

همچنین در این نشست آقای جعفری فعال فرهنگی گفت: بسیاری از ما درباره حضرت فاطمه(س) صرفا این را می‌دانیم که او در نه سالگی ازدواج کرد و در هجده سالگی به شهادت رسید.

وی افزود: کدام یک از ما خطبه‌های سیاسی حضرت زهرا(س) را مطالعه کردیم و کدام یک از ما می‌داینم که وقتی امام علی(ع) خانه نشین شد حضرت زهرا(س) دنبال کادر سازی بود.

در ادامه خانم عربلو گفت: برای انتقال الگوی زن مسلمان به دنیا ما نیاز به کمیته آموزشی داریم چرا که تا وقتی که فرد چیزی را نداند نمی‌توان از او انتظاری داشت.

وی افزود: باید کمیته آموزشی از طریق فضای مجازی الگوی زن مسلمان را به جهان معرفی کند./807/201/ب1

ارسال نظرات