۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۸۴۸۷۲
امام جمعه تبریز:

آمارهای دولت با واقعیات جامعه سازگار نیست

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند، گفت: آمارهای کذایی از نرخ تورم مشکلات اقتصادی مردم را حل نخواهد کرد، باید مدیران نا کارآمد کنار گذاشته شوند.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به ناسازگاری آمارهای دولت با واقعیت‌های جامعه، ابراز داشت: مردم با شرایط بد اقتصادی و مشکلات بزرگ رو به رو هستند، مشکلات مردم تنها با وعده تک نرخی شدن تورم حل نمی شود، در تبلیغات انتخاباتی می گفتند که معیار جیب مردم است نه آمارها؛  اما حال آمارهای متناقض را معیار قرار می دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم سبب رنجش آنها شده است، افزود: مشکلات اقتصادی، تعطیلی کارخانه‌ها، وضعیت بد صنایع و اسفار آنها سبب مشکلات مردم شده است و بسیاری از کارگران در این شرایط بی کار شده اند؛ بنابراین تنها با شعار تورم یک رقمی مشکل حل نمی شود؛ باید به جیب مردم نگاه کرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان با رفتارهای ساختارشکنانه، مطالبات برحق مردم را به فراموشی می سپارند، راه حل مشکلات کشور، کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد، توجه به ظرفی‌ های داخلی و دل کندن از غرب و آمریکا است.

وی با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده بانک مرکزی و نرخ تورم با واقعیت اقتصادی امروز جامعه هم‌خوانی ندارد و باید به جای چنین آمارهایی مشکلات مردم پیگیری شود و  وضعیت جیب و معیشت مردم لحاظ گردد نه آنکه آمارهایی کذایی داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قراردادهای چند هزار میلیاردی هواپیماهای مسافربری، قرارداد با خودروسازان فرانسوی، واردات خودرو و کشتی از کره و کالاهای مصرفی از ترکیه و چین بر خلاف محورهای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: از دولت خواستار جدیت در پیگیری مطالبات رهبری هستیم.

وی با تأکید بر مصرف تولیدات داخلی در کشور، ابراز داشت: بازاریان لازم است از کالاهای خارجی سر باز زنند، تبریز مهد تولید کفش در کشور است و باید کفاشان تبریز از فروش کفش خارجی خودداری کنند تا حمایتی از تولیدات داخلی باشد، بنابراین باید از فروش کالاهای خارجی و خرید آنها خود داری کرد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری، حمایت و یاری فقرا را یک وظیفه و مسؤولیت اجتماعی خواند و افزود: همه مردم در حد توان خود در این جشن مشارکت داشته باشند و به فقرا و نیازمندان یاری برسانند تا آنها مشکلات آنها نیز حل شود.

وی با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در یاری و حمایت از نیازمندان، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز خدمت به نیازمندان است و تا کنون خدمات ارزشمندی را در زمینیه رفع مشکلات نیازمندان کشور انجام داده اس که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کمیته امداد برای خودکفائی مددجویان قدم بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده های تحت حمایت اشتغال‌زایی کرده است، گفت: این مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است.

وی با تأکید بر جدی گرفت روز درختکاری و اهمیت حفظ محیط زیست کشور، افزود: درختکار یک گان مهم و مؤثر در حفظ محیط زیست کشور است که ثمره ان تلطیف هوا در شرایط زندگی ماشینی است، مسؤولان باید برای گسترش فضاهای سبز برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشند./854/201/ب2

ارسال نظرات